Ekonomiassistent till Previa Stockholm

AB Previa / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Previa i Stockholm, Solna, Södertälje, Norrtälje, Uppsala eller i hela Sverige

Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Vi ser den mänskliga faktorn som den viktigaste resursen i dagens arbetsliv. Previa har 1 200 anställda och finns över hela landet med egna enheter. Previa ingår i Falck Healthcare som är Skandinaviens största koncern inom hälsa i arbetslivet. Läs mer på www.previa.se.

På Previa har vi en mycket viktig roll i arbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Här arbetar vi konsultativt som ett stöd gällande fakturering och affärssystem för våra kunder, chefer och medarbetare. Vi arbetar i trevliga lokaler i centrala Stockholm och vi är ett härligt team av kollegor.

Vi söker vi dig som känner dig trygg i dina grundläggande ekonomikunskaper och som trivs i en bredare roll som ställer krav på hög servicekänsla. Våra tjänster innebär stora möjligheter för dig som trivs att arbeta teamorienterat med möjlighet att själv påverka din arbetsvardag. Vi söker dig som sätter service, kvalitet och kommunikation i första rummet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Hantera och administrera våra affärssystem (3Q och Visma) avseende t.ex. avtal, uppdrag, tjänster, bokningar och faktureringar
• Kundförfrågningar avseende fakturaunderlag
• Utbilda och stödja våra operativa konsulter i våra affärsregler och affärssystem (3Q)
• Hantera kund- och leverantörsfakturor
• Göra analyser och efterkalkyler av uppdrag och avta

Som medarbetare på Previa arbetar du utifrån våra värderingar - värdeskapande, samspelande och modiga.

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant ekonomisk utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta brett inom ekonomi och administration. Du har grundläggande redovisningskompetens och gärna erfarenhet av reskontraarbete. Du är intresserad av kommunikation och service gentemot våra kunder. Du är van vid att arbeta i många olika system och har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel. Du har goda kunskaper i svenska och engelska.

För att lyckas och trivas hos oss är du positiv och ansvarsfull samt trivs med att ta egna initiativ. Du känner en stolthet och glädje i att arbeta med service såväl internt som externt. Arbetet kräver mycket god förmåga att kunna strukturera och samordna.

Anställningsform:
Vikariat 6 månader med möjlighet till förlängning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tillträde snarast.

Placering:
Previa Huvudkontor, S:t Eriksgatan 113 Stockholm

Ansökan:
Välkommen med din ansökan och CV senast den 25 november 2019. Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

Är du intresserad?
För mer information kring tjänsten kontakta chef för Affärsstöd Ekonomi Chaline Boije på mail; chaline.boije@previa.se

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2019-11-14

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Previa

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Previa (org.nr 556235-1907)

Arbetsplats
Previa

Jobbnummer
4956104

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Previa

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Previa: