Ekonomiassistent till Mercuri International
Mercuri International Group AB / Ekonomijobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mercuri International Group AB i Göteborg,
Solna eller i
hela Sverige Taking Sales to a Higher Level
Mercuri International söker en ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra och interna mellanhavanden till vårt moderbolag Mercuri International Group AB
Mercuri International
Mercuri International, Europas största utbildnings- och konsultföretag, grundades för snart femtio år sedan. Vi är ledande på att hjälpa företag växa organiskt genom förbättrad säljeffektivitet. Vi optimerar säljprocesser och utvecklar berörda medarbetare och chefer
Idag är vi fler än 700 heltidsanställda i 40 länder runtom i Europa, Asien, Nord- och Syd Amerika, Mellanöstern, Syd Afrika och Australien.
Fler än 15 000 organisationer har valt oss till sin samarbetspartner och många arbetar med oss i upp till 20 länder samtidigt. Våra kundrelationer varar ofta i mer än 15 år.
Vår framgång bygger på att vi arbetar jämsides med våra kunder med ett absolut fokus på att förbättra kundernas marknadspositioner. Framgången kommer även av att vi lever som vi lär, vi praktiserar själva de metoder som vi erbjuder våra kunder.
Placering
Du kommer att vara placerad på Mercuri Internationals kontor i Göteborg.
I arbetet ingår
• Leverantörsfakturahantering från ankomst till registrering, attest och avstämning
• Avstämningar av leverantörsreskontran vid månads- samt årsbokslut
• Månadsvis upprättande och avstämning av interna mellanhavanden
• Framtagande av underlag till momsåtervinning på utländska fakturor
• Behjälplig vid bokslutsarbete
• Övriga på en ekonomiavdelning förekommande arbetsuppgifter, såsom upprättande av nettningförslag och kontakt med dotterbolag och leverantörer
Din bakgrund/erfarenheter
Du är utåtriktad, noggrann, flexibel och har egen drivkraft. Du är van att arbeta i ett högt tempo och i en föränderlig miljö. Viljan att utvecklas och samarbeta är viktigt, tillsammans med en önskan om att arbeta i en internationell miljö.
Vi ser gärna att du har utbildning inom ekonomi på gymnasienivå eller motsvarande. Flerårig erfarenhet av självständigt ansvar för leverantörsreskontra samt avstämningsarbete är ett krav. Erfarenhet av avstämning av interna mellanhavanden och vana vid att arbeta i en internationell miljö är meriterande. Du måste ha god kommunikativ förmåga och kunna hantera engelska såväl skriftligt som muntligt. Du måste även ha goda kunskaper i Officepaketet.
Publiceringsdatum2008-02-20AnställningsvillkorAnställningsform: Tjänsten är en 10 månaders projektanställning på heltid med möjlighet till fortsättning efter projekttidens utgång. Tillträde omgående.
Lön: Mercuri International tillämpar individuell lönesättning.
Kontaktperson för detta jobbCamilla Lennartsson, Business Controller
Telefon: 031-68 72 71
Mobiltelefon: 0709-13 78 77
E-postadress:
camilla.lennartsson@mercuri.seÅsa Noaksson Strede, HR Coordinator
Telefon: 08-705 29 09
E-postadress:
asa.noaksson.strede@mercuri.seAnsökan skickas till
Mercuri International Sverige AB
Att: Åsa Noaksson Strede
Box 61
171 74 Solna
E-postadress:
asa.noaksson.strede@mercuri.seMer information hittar du på vår hemsida:
www.mercuri.se .
Anställningstyp/arbetstiderTjänsten är en 10 månaders projektanställning på heltid med möjlighet till fortsättning
ErsättningMercuri International tillämpar individuell lönesättning. Fast lön.
KontaktÅsa Noaksson Strede, 08-7052909 Telefon arbetet,
asa.noaksson.strede@mercuri.seSå ansöker duSista ansökningsdag 2008-03-16
Vi tar emot ansökan via epost:
asa.noaksson.strede@mercuri.seFöretagMERCURI INTERNATIONAL GROUP AB
Mölndalsvägen 81
41263 Göteborg
Telefonnummer: 031-687200
Mer information på
www.mercuri.seKontorsadressMölndalsvägen 81
Göteborg
Jobbnummer 136369
Observera att sista ansökningsdag har passerat.