Ekonomiassistent till LOS Energy

Resultat AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2017-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till LOS Energy" (publicerad 2018-01-12) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resultat AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Söker du nya utmaningar efter årsskiftet och ser att ett framgångsrikt Energibolag kan vara ett nästa karriärsteg för dig?

Om företaget
LOS Energy (f d Telge Kraft) är en av de största portföljförvaltarna på den nordiska elmarknaden. LOS Energys 65 anställda i Sverige och Norge hanterar en nordisk företagsportfölj om ca 22 TWh, motsvarande 6 % av den nordiska elförbrukningen. Affärsidén är att ge stora köpare och säljare kontroll över sina elpriser via terminshandel på den nordiska elbörsen samt tillhörande administrativa tjänster. Man hjälper också kunderna att nå sina miljömål genom att sälja grön el och olika lösningar för att minska kundernas klimatavtryck. LOS Energy har kontor i Södertälje där du börjar din anställning och den 1 juni 2018 kommer ni flytta till attraktiva lokaler i Stockholm city.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på avdelningen Business Support kommer du att arbeta med vår fakturasamordning. Vi har i dagsläget 35 kunder vars elnät- och fjärrvärmefakturor samfaktureras med våra egna elfakturor. Totalt handlar det om cirka 10 000 elnätsfakturor per månad som ska sammanställas och skickas till våra kunder. I ditt ansvar ingår även att göra kundspecifika kvalitetskontroller i fakturaflödet, utreda saknade fakturor, betalningspåminnelser och krediteringar, liksom att göra löpande kontoavstämningar. I ditt arbete kommer du att ha löpande kontakt med kunder, nätbolag och andra intressenter.

Din profil
Vi söker dig som är driven och självgående, och som tar dig an stora som små arbetsuppgifter med stor energi. Samtidigt är du ansvarstagande, noggrann och trivs bäst med ordning och reda. Du gillar att ta egna initiativ och har lätt för att samarbeta och knyta nya kontakter. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, fakturering, ekonomi och kundkontakt.

Framgångsfaktorer
• Relevant utbildningsbakgrund
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• Erfarenhet av fakturering/ekonomi och av kundkontakt
• Kunskaper om fakturering av el eller elnätskostnader


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! För mer information om oss följ oss gärna på: www.facebook.com/Resultatab och Twitter: @ResultatAB

Ansökan
START: 2018-02-01
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Södertälje, fr.o.m 2018-06-01 Stockholm city
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Konsultansvarig, Gabriella Olaison, 072 - 215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2018-01-01

Denna tjänst är ett föräldravikariat som stäcker sig till och med 2019-08-31 där du kommer att vara anställd hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du skickar in din ansökan omgående då intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Konsultansvarig Gabriella Olaison på 072- 215 15 34.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-12-22

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-01
Ange följande referens när du ansöker: 7527
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gabriella Olaison gabriella@resultatab.se 072 215 15 34

Företag
Resultat AB

Adress
Resultat AB
Fatbursgatan 5, 3tr
11828 Stockholm

Kontorsadress
Fatbursgatan 5, 3tr

Jobbnummer
3871568

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resultat AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resultat AB: