Ekonomiassistent till kundreskontra
Dustin AB / Ekonomiassistentjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dustin AB i Nacka,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Stockholm,
Malmö eller i
hela Sverige Dustin är den ledande återförsäljaren av IT- och elektronikprodukter i Sverige, Danmark och Norge. Försäljningen sker via Internet och telefon. Kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins styrkor är sortiment, snabbhet och service. Koncernen, startad 1984, har 450 anställda och omsätter 4 miljarder SEK. Huvudägare är riskkapitalbolaget Altor.Vi söker en ansvarsfull och kvalitetsmedveten ekonomiassistent till vår kundreskontra avdelning.
De huvudsakliga arbetsuppgifter är
• Att hantera kundreskontra gällande Dustin Sverige och Norge.
• Att svara på frågor via mail och telefon från kunder avseende betalningar samt återbetalning gällande fakturor, kreditnotor och order
• Att vara delaktig i att bemanna inkommande kundsamtal, måndag-fredag mellan kl. 8-17
• Att registrera alla manuella betalningar som kommer till Dustins bankgiro, postgiro och konto
• Att hantera och åtgärda eventuella oplacerbara betalning samt överbetalningar.
• Att dagligen betala ut kreditnotor till kunder samt kvitta kreditnotor mot fakturor
• Att ha daglig kontakt avseende kundfakturor med Dustins samarbetspartner
• Att bistå gruppchef med olika avstämningar/rapporter/statistikVi arbetar i ekonomisystemet Dynamics AX. Denna tjänst är på heltid med start snarast.
Publiceringsdatum2011-11-21Utbildning och erfarenhetGymnasieekonom med några års erfarenhet av kundreskontra. Erfarenhet av att ha arbeta i Dynamics AX ses som meriterande. Vi ser gärna att Du har erfarenhet från att hanterat kundkontakter via telefon och mail.
Goda kunskaper Excel krävs utifrån att Du kommer att sammanställa rapporter/statistik m.m.
Dina personliga egenskaperVi söker efter Dig som har stort intresse av att arbeta med siffror. Du är kvalitetsmedveten och noggrann. Du har en god förmåga att se helheten i Ditt arbete.
Du skriver och uttrycker Dig klart och koncist i text och tal. Vi ser gärna att Du är van att situationsanpassa Dig vid samtal av kunder.Eftersom vi ständigt arbetar mot satta deadlines vill vi att Du är resultatinriktad och punktlig.
Din intresseanmälan med meritförteckning registrerar Du via webbportalen.
Rekryteringsprocessen pågår fortlöpande.För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Gruppchef Sari Ahola Nylén, via e-post
sari.ahola.nylen@dustin.seArbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagDustin AB
AdressDustin AB
Hangövägen 29
11541 Stockholm
Jobbnummer 1085545
Observera att sista ansökningsdag har passerat.