Ekonomiassistent till deltidsuppdrag i Södra Stockholm!

Proffice Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag.
Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Vi söker, för vår kunds räkning, en ekonomiassistent till ett deltidsuppdrag med placering i södra Stockholm.
Tjänstgöringsgrad: 50-75% (flexibla dagar)
Start: omgående

Publiceringsdatum
2010-02-22

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent assisterar du i första hand ekonomichefen. Detta sker främst genom att hantera den dagliga, löpande bokföringen samt att assistera övriga avdelningar och kunder vid enklare frågor rörande det löpande ekonomiarbetet. Då ekonomiavdelningen ansvarar för att attester registreras korrekt i Garp samt att endast attesterade transaktioner blir föremål för utbetalning är det av stor vikt att ekonomiassistenten kontrollerar att attester är gjorda enligt gällande rutin.
Löpande bokföring: Kopiera, kontera och registrera kvitton och andra verifikat enligt gällande budget, kontrollera att underlagen överensstämmer med god redovisningssed, administrera eventuell momsåtervinning. Assistera ekonomichef vid månadsavstämningar och årsbokslut.
Kundreskontran: sköta faktureringen, registrera inbetalningar, lägga upp nya kunder samt sköta löpande underhåll av befintliga kunder så som t ex upplägg av B2B och ändring av faktureringsadresser. Påminnelser, inkasso, räntefakturering.
Leverantörsreskontran: registrera och kontera leverantörsfakturor enligt gällande budget, kontrollera att fakturorna överensstämmer med god redovisningssed, lägga upp nya leverantörer samt sköta löpande underhåll av befintliga leverantörer, ansvara för att betalning av leverantörsfakturor görs i tid innan förfallodatum
Rapportering: sköta Kvartalsrapportering till Skatteverket, sköta Instrastatrapportering till SCB, sköta intern försäljningsrapportering varje månad, hantera och uppdatera semesterlista
Övriga arbetsuppgifter: hantering av handkassa, löner, reseräkningar, körjournaler, nykundsansökan/kredithantering, administrera och underhålla tulldokument, hantera infomailen samt posten. Beställa kontorsmaterial, kaffe och liknade till kontoret.
Urval och intervjuer sker löpande, dröj därför inte med din ansökan.
Till detta uppdrag söker vi dig som har erfarenhet av de för tjänsten aktuella arbetsuppgiferna och trivs i en roll som innebär blandade arbetsuppgifter inom en ekonomiavdelning.
Ditt arbetssätt är strukturerat och noggrant. Tidigare erfarenhet av olika affärssystem är meriterande.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-12
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Bergsten, Madelene

Företag
Proffice Sverige AB

Adress
Proffice Sverige AB

Jobbnummer
591990

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proffice Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proffice Sverige AB: