Ekonomiassistent till Charge Amps

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2024-01-17

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Charge Amps har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Charge Amps en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Charge Amps är en banbrytande leverantör av laddningslösningar för elektriska fordon. Genom intelligenta och hållbart producerade produkter accelererar Charge Amps övergången till elektrisk mobilitet. För närvarande verkar företaget i nio länder och riktar sig till slutanvändare, återförsäljare och större företag. Charge Amps är grundat 2012 och har sedan dess haft en expansiv tillväxt, idag är de 120 anställda med en omsättning på runt 250 miljoner.

Här välkomnas du till ett framåtlutat bolag med en varm och prestigelös kultur, i nya trevliga lokaler i Solna!

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos Charge Amps har du en central roll i organisationen där du får möjlighet att arbeta med stor variation inom ekonomi. Du arbetar med leverantörsreskontra och ansvarar för hela flödet från ax till Limpa. Vidare arbetar du med bokslutsarbete samt hanterar utläggs- och kortredovisning. Du blir en del av ett sammansvetsat team på fem personer, men arbetar även i nära samarbete med övriga delar av organisationen såväl som mot externa kontaktytor.

• Ta emot fakturor fysiskt och digitalt, ankomstregistrera samt skicka ut för attest, attestuppföljning, definitivbokning av faktura, ta ut betalförslag, hantera betalningar
• Hantera påminnelser och inkassokrav från leverantörer, uppdatera leverantörsregister etc
• Balansavstämningar av såväl tillgång- som skuldkonton
• Balansering av immateriella anläggningstillgångar samt månatliga avskrivningar
• Bokföra importmoms, upprätta momsrapport. Deklarera moms till Skatteverket men även periodisk sammanställning samt rapportera in intrastat till SCB
• Hantera utläggsrapporter, säkerställa rätt kontering, moms samt att utläggen följer gällande regelverk
• Hantera företagskort och säkerställa att kvitton lämnas in löpande enligt rutin
• Vara behjälplig gentemot kollegor i bolaget när det kommer till frågor om fakturor, utlägg etc
• Vara delaktig i revision (interims- och årsbokslut)
• Initiera och driva utvecklings- och förbättringsarbete

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Dokumenterad erfarenhet i en liknande roll
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet, primärt Excel

För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för att driva ditt arbete framåt. Du är en positiv och öppen person som trivs i en roll med flera kontaktytor och nära samarbeten. Du trivs att arbeta självständigt och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Du motiveras av att ta initiativ och kommer gärna med förslag på förbättringar och effektiviseringar i arbetet. Vidare är du prestigelös och serviceinriktad och ser därmed inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Fanny Danielsson
fanny.danielsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8399947

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: