Ekonomiassistent till bolag i cent
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Publiceringsdatum2018-03-22Dina arbetsuppgifterFör kunds räkning söker Jurek nu en ekonomiassistent inom leverantör- och kundreskontra. Uppdraget är med start omgående till vår kund i centrala Stockholm. Du kommer att ingå i ett team om 5-7 personer och rapportera till reskontrachefen. Som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden innebära följande:
Arbetsuppgifter, ekonomiassistent inom kundreskontran:
I arbetet med kundreskontra har du ett helhetsansvar för kundreskontraflödet, vilket innebär ett brett spektra av arbetsuppgifter i en händelserik miljö till de företag som tilldelats, vilket innefattar: o hantera överföringar av fakturatransaktioner mellan försystem och kundreskontra
• Matchning och registrering av kundbetalningar samt utföra bankavstämningar,
• Betalningspåminnelser, räntefakturering och hantering av inkassoärende,
• Göra månadsavstämningar kundreskontra och utredningskonto samt åldersanalys av kundfordringar
• Svara på de frågor som kan ställas av kollegor vid andra avdelningar, bolagets revisorer, SCB och andra.
• Hantera utbetalningar av förskott och reklamationer
• Övriga ekonomiadministrativa arbetsuppgifter
• Vara delaktig i månads-, kvartals- och årsbokslut avseende kundreskontra.
• Vidmakthålla de kunskaper som erfordras för att på ett effektivt sätt kunna använda de system som är aktuella.
• Föreslå åtgärder för effektivisering och förbättring.
• Biträda CFO och bolagsekonomer i frågor rörande bokslut, innefattande: o avstämning av koncerninterna fordringar
Arbetsuppgifter, ekonomiassistent inom leverantörsreskontran:
I arbetet med leverantörsreskontra har du ett helhetsansvar för leverantörsreskontraflödet, vilket innebär ett brett spektra av arbetsuppgifter i en händelserik miljö till de företag som tilldelats, vilket innefattar: sköta den löpande hanteringen av leverantörsfakturor, kontering och utskick till sakgranskare i verksamheten.
• Hantera inkomna betalningspåminnelser, räntefakturor och kreditfakturor.
• Göra månadsavstämningar leverantörsreskontra.
• Svara på de frågor som kan ställas av kollegor vid andra avdelningar, bolagets revisorer, SCB och andra.
• Skapa betalningsfiler, återrapporteringar samt manuella betalningar
• Övriga ekonomiadministrativa arbetsuppgifter
• Vara delaktig i månads-, kvartals- och årsbokslut avseende leverantörsreskontra.
• Vidmakthålla de kunskaper som erfordras för att på ett effektivt sätt kunna använda de system som är aktuella.
• Föreslå åtgärder för effektivisering och förbättring.
• Biträda CFO och bolagsekonomer i frågor rörande bokslut, innefattande: o avstämning av koncerninterna fordringar
Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av självständigt arbete med respektive reskontra och som är trygg i sin kunskap. Du är både noggrann och ordningsam likväl som du är en flexibel och prestigelös person som inte är rädd för att hugga i och som gärna tar egna initiativ. Du tycker om eget ansvar och har god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du är system-van, framförallt i Microsoft Office och Excel, och du har god kunskap i såväl engelska som svenska i både tal och skrift.
Du erbjuds
Du erbjuds ett intressant och utvecklande arbete där du har möjlighet att vara med och engagera. Uppdraget är på heltid och med start omgående. Tjänsten till en början är ett konsultuppdrag om 6 månader, vilket betyder att du kommer vara anställd hos Jurek Rekrytering & Bemanning men arbeta ute hos vår kund., men vid ett bra samarbete finns efter 6 månader möjlighet till övertag av kund.
Om företagetJurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management, och vår grundinställning är enkel. Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga rekrytering och bemanningstjänst. För det krävs det att våra konsulter och kandidater är de bästa möjliga på marknaden. Därför ställer vi höga krav på såväl konsulter som kandidater, men i gengäld erbjuder vi också bland Sveriges allra bästa möjligheter till roliga, utvecklande och lönsamma uppdrag och anställningar för alla inom vårt nätverk. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag
Anställning
Visstid Heltid
Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via
www.jurek.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSophie Paus
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 4038834
Observera att sista ansökningsdag har passerat.