Ekonomiassistent / Teamleader för levkontra till ledande telekom

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-02-09

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Företaget är en ledande aktör inom global företagskommunikation. De erbjuder molnbaserade kommunikationstjänster som gör att kunderna kan integrera meddelande (SMS)-, röstapplikations- och mobildatatjänster i sin verksamhet. Kommunikationstjänster används för hantering av kritisk information hos exempelvis banker, flygbolag, aktörer inom sjukvården samt teknikbolag. Bolaget startades under 2008 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Företaget har listats som ett topp 10 tillväxtföretag av Financial Times och #1 av Bloomberg.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som har du den tvådelad roll där du både arbetar operativt som ekonomiassistent samt agerar teamleader för teamet om tre personer. Du ansvarar tillsammans med teamet för leverantörsreskontran (accounts payable) i några av företagen inom koncernen. Du ansvarar bland annat för ankomstregistrering samt kontroll och val av kostnadsställe. Du tar även hand om utåtgående betalningar i enlighet med finanspolicys samt stämmer av leverantörsskulder för att säkerställa att alla räkningar och betalningar redovisas och bokförs. Vidare är du med och underlättar i betalning av fakturor som betalas genom fakturapåminnelser i kontakt med kund. Slutligen är du även med och tar fram rapporter om status gällande leverantörsskulder.

Du rapporterar till Head of Accounts Payable.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Ett par års arbetslivserfarenhet av rollen som ekonomiassistent där du arbetat med leverantörsreskontra
• Intresse för ledarskap
• Goda dator och systemkunskaper
• Grundkunskaper i bokföring och redovisningsprinciper
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

För att lyckas i rollen ser vi att du är en öppen och kommunikativ person som uppskattar samarbete med andra. Du har en god struktur i ditt arbete och kan enkelt prioritera rätt samtidigt som du är noggrann. Du trivs en växande och snabb miljö som förändras dagligen och kan enkelt koordinera dig fram samt hitta svar på frågor som inte alltid är givna. Vidare har du en öppen attityd till andra medarbetare och är allmänt positivt inställd. Slutligen ser du inget bekymmer i att utföra arbetsuppgifter som inte alltid ligger på ditt bord.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, utlägg, heltid, Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Victor Rundberg
victor.rundberg@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6326506

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: