Ekonomiassistent sökes till spännande bolag i Solna

SW / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

Har du ekonomirelaterad yrkeserfarenhet inom leverantörsreskontra, och vill jobba brett och lära dig mer om helheten på en ekonomiavdelning? Då kan detta vara tjänsten du söker!

Om tjänsten

SW söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent som kommer att vara behjälplig i det löpande arbetet på ekonomiavdelningen. Ditt ansvarsområde kommer att vara leverantörsreskontra för sju olika bolag där du kommer att arbeta med ärendehantering, reseräkningar och diverse administrativa områden.

Vi kan erbjuda dig en spännande och utvecklande roll med en stor variation av uppgifter, där den ena dagen inte är den andra lik. Kunden arbetar med företagstjänster, och sitter i inbjudande lokaler i Solna, med närhet till Mall of Scandinavia.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Denna tjänst innefattar brett arbete inom leverantörsreskontra, inräknat

- Inläsning av leverantörsreskontrafakturor från Opus (scanning)
- Skicka ut leverantörsfakturor till attestanter
- Definitivboka färdigattesterade fakturor
- Leverantörsbetalningar via fil och manuellt
- Återrapportera betalningarna
- Ärendehantering, frågor från attestanter, upplägg/ändring av attestanter
- Kontoavstämningsreskontra mot huvudbok
- Hantera reseräkningar vid reseräkningssystem
- Kontinuerligt utveckla och förbättra rutiner och processer

Lämplig bakgrund

Vi tror att du som söker har-

• Ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande
- Minst två års ekonomirelaterad yrkeserfarenhet inom leverantörsreskontra
- Kunskaper inom bokföring
- Ärendehantering via mejlkö
- Goda kunskaper inom Office-paketet och särskilt Excel
- Goda kunskaper inom svenska och engelska

Besitter du kunskaper i affärsverktyget AX Dynamics (alt Navision) är detta en merit. Vidare är det meriterande om du har genomgått ett systembyte eller på annat sätt arbetat i en föränderlig miljö. För att trivas i rollen bör du vara lättsam, social och en person som inte rädd för att ta i.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SW med start omgående, och som pågår till 2017-09-30. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Ansök via vår hemsida eller skicka din ansökan direkt till gustav.kendel@sw.se. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gustav Kendel på 08-407 55 57.

Varaktighet, arbetstid
Enl ök Enl ök

Publiceringsdatum
2017-02-21

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Kendel +46 84075557, +46 766471645

Företag
SW

Adress
SW
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20
Box 7420

Jobbnummer
3333881

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: