Ekonomiassistent sökes på heltid till kund i Göteborg
Bemannia Kontor AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Har du minst tre års erfarenhet av redovisningsarbete med hantering av digitala leverantörsfakturor och kontering? Har du även erfarenhet från fastighetsbolag och dess komplexa momshantering? Då kan du vara kandidaten vi söker!
Om uppdraget
Vår kund äger och förvaltar 18500 hyreslägenheter i Göteborg. De söker efter en ekonomiassistent som kan börja omgående och uppdraget kommer att initialt pågå i sex månader. Tjänsten är på heltid under kontorstider och deras kontor i ligger centralt i Göteborg.
Publiceringsdatum2020-01-30ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent ingår det att arbeta med leverantörsfakturor. En stor andel är EDI och hanteras med automatik genom filinläsning. Resten av fakturorna är pdf och en mindre andel är pappersfakturor, som dagligen skannas in. Systemet som de använder sig av är Palette och Readsoft för hantering av leverantörsfakturor. Hantering av betalningspåminnelser ingår också i denna tjänst. Företaget är organiserat i olika distrikt och avdelningar. Du kommer att handha leverantörsfakturahanteringen för några av dessa, men är centralt placerad tillsammans med redovisningsavdelningen.
Kostnaderna bokförs till största delen ned på fastighetsnivå. Detta innebär att konteringen är relativt komplex och du måste ha bra sinne för strukturer och siffror samt analytisk förmåga för att kunna hjälpa till med andra kringliggande uppgifter på redovisningsavdelningen.
KvalifikationerVi söker dig som är prestigelös och kan bidra med att hålla en hög kvalitet genom att du är noggrann, strukturerad, kunnig inom redovisning samt är beredd att ta dig an olika arbetsuppgifter och utmaningar.
• Du har minst 3 års erfarenhet av redovisningsarbete med hantering av digitala leverantörsfakturor och kontering
• Erfarenhet från fastighetsbolag och dess komplexa momshantering
• Erfarenhet av systemen Visma Control och Palette är meriterande men inget krav
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare. David Målsäter på
david.malsater@bemannia.seFör generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBemannia Kontor AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Jobbnummer 5069638
Observera att sista ansökningsdag har passerat.