Ekonomiassistent mot lev- och kundreskontra till AcadeMedia

Hero / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2018-03-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent mot lev- och kundreskontra till AcadeMedia" (publicerad 2018-07-11) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2018-03-16

Om företaget
På AcadeMedia arbetar vi inte med vad som helst. Vi jobbar med det som mer än något annat påverkar samhällets utveckling - människor, kunskap och bildning. Det är genom bildning och kunskap som vi kan skapa förändring och utveckla såväl individen som samhället till det bättre. Vi ska alltså varje dag göra allt vi kan för att göra samhället lite bättre. Vi ska göra det genom våra utbildningar som alltid ska göra skillnad. Vi ska vara en attraktiv arbets- och studieplats. Hos oss ska alla barn, elever och vuxenstuderande klara sina mål och såväl elever som pedagoger och ledare ska kunna utvecklas och nå sin fulla potential. Vårt mål är att vi år 2020 ska kunna visa på en tydlig och mätbar skillnad i vårt bidrag till samhället. I januari 2018 öppnade Espira en helt nybyggd förskola i Zimbabwe. Projektet drivs i samarbete med SOS Barnbyar och förskolan, som ligger i staden Bindura, kommer ha plats för 140 barn. Medarbetare, föräldrar och barn på Espiras förskolor i Norge har samlat in pengar för att finansiera projektet."

Arbetsuppgifter/Ansvar:

Academedia söker en person som ska fungera som ett stöd för båda kund- och leverantörsreskontra. Rollen kommer att vara 50 % på vardera avdelning med en flexibilitet för att följa arbetets cykler och stötta där behovet finns. De arbetar enligt Shared Service center och är en gemensam stödfunktion internt.

Leverantörsreskontra:
• Hantera de fakturor som fastnar i systemet och skicka till rätt person
• Vara en kontaktperson för det interna systemet, Opto.
• Skicka ut konteringsmanualer och informera om kostnadsställen, säkerställa att alla har rätt information
• Hantera inkassoärenden
• Månadsbokslut

Kundreskontra:
• Stämma av antalet elever per kommun mot banken t.ex avstämning av skolpeng
• Skapa fakturor
• Bokslutsavstämningar
• Intäktsanalyser
• Kostnadsanalyser

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett intresse för ekonomi och hur flödet fungerar för de olika avdelningarna. Vi ser att du har en relevant utbildning och/eller motsvarande erfarenhet. Du har arbetat med enklare ekonomiuppgifter tidigare och det är viktigt att du har en god förståelse för och intresse av processerna kopplade till kundreskontra. Vidare önskar vi att du har

Goda kunskaper i Excel

Svenska och i tal och skrift (koncernspråk)

Meriterande:

Excel

Inkassohantering

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven och självgående person som gärna tar dig an nya arbetsuppgifter. Du är lite av en detektiv och är inte rädd för att våga gräva djupare i vissa arbetsuppgifter. Andra egenskaper vi söker är

Noggrann och har ett öga för detaljer

Du är nyfiken och vill lära dig nya saker

Ordning och reda

Social och positiv

Stresstålig

Arbetstider, tillträde och omfattning:

Arbetstiderna är kontorstider under måndag till fredag med möjlighet till flexibilitet. Start för tjänsten är snarast möjligt och vi ser gärna att du är tillgänglig på kort varsel då intervjuer sker löpande. Det här är en direktrekrytering och anställning sker direkt via Academedia.

Hur söker du?

Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Olivia Bergström på Olivia.bergstrom@hero.se

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roliga och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olivia Bergström olivia.bergstrom@hero.se 0709848547

Företag
Hero

Adress
Hero
Holländargatan 22
11359 Stockholm

Kontorsadress
Holländargatan 22, Stockholm

Jobbnummer
4025796

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero: