Ekonomiassistent med språkkunskaper i danska
NCC / Ekonomiassistentjobb / Solna
2014-06-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent med språkkunskaper i danska" (publicerad 2015-04-15) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NCC i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Lidingö,
Järfälla eller i
hela Sverige NCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. Vi jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för våra anställda.
NBS (NCC Business Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team.
Rollen hos oss
Vi söker en medarbetare till kundreskontraprocessen för att stötta vår verksamhet. Du kommer att tillhöra ett team som hanterar inbetalningar, påminnelser, inkasso, kontoavstämning och rapportering för bolagets nordiska kunder. Vi söker en medarbetare som i första hand kommer att arbeta med inbetalningar och kontoavstämning.
Arbetet innebär även dagligt arbete i vår supportfunktion, dvs. att ge stöd via telefon och e-mail till NCCs interna och externa kunder i framförallt Sverige och Danmark. I den här rollen kommer du att ha fokusområde gällande kunder i Danmark så vi söker dig med danska språkkunskaper.
Dina erfarenheter
Du har tidigare erfarenhet från reskontraarbete på mindre eller större företag. Utbildning motsvarande gymnasieekonom och datorvana är ett grundkrav. Vi ser gärna att du har ytterligare redovisnings- och bokföringskunskaper. Arbetet innebär dagliga kontakter och telefonsupport till NCCs interna och externa kunder vilket kräver goda språkkunskaper i svenska och engelska på gymnasienivå. För att utföra detta arbete krävs det även att du är öppen för att kommunicera med skandinaviska kunder/leverantörer vilket innebär att det är ett krav att du kan danska i tal och skrift. Har du även kunskaper i andra språk som finska eller norska ser vi detta som mycket meriterande.
Dina egenskaper
Du är ansvarstagande, noggrann och har god initiativförmåga. God samarbetsförmåga samt ett positivt och serviceinriktat sätt är andra viktiga egenskaper, liksom flexibilitet.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt kontor i Solna.
Vi erbjuder
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Gruppchef Charlotte Nygren, 08-585 515 91 alternativt Hr-Generalist Marie Holmberg, 08-585 521 04.
Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2014-06-29.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2014-06-10Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Holmberg, HR-Generalist 08-585 521 04
FöretagNCC
AdressNCC
NCC AB 17080 Solna
17080 .
KontorsadressNCC AB 17080 Solna
Jobbnummer 1905123
Observera att sista ansökningsdag har passerat.