Ekonomiassistent med språkkunskaper i danska

NCC / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NCC i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Lidingö, Järfälla eller i hela Sverige

NCC:s vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. Vi utvecklar, bygger och säljer framtidens miljöer för boende, arbete och kommunikation. Vårt arbete genomsyras av våra värderingar; ärlighet, tillit, respekt och framåtanda..

NBS (NCC Business Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team.

Rollen hos oss

Vi söker en medarbetare till leverantörsreskontraprocessen för att stötta vår verksamhet under 1,5 år i ett vikariat. Du kommer att tillhöra ett team som hanterar leverantörsfakturor, påminnelser och krav för bolagets nordiska kunder. Arbetet innebär bl.a. uppgifter som faktura- och påminnelsehantering, bokföring och diverse utredningar.

Arbetet innebär även dagligt arbete i vår supportfunktion, dvs. att ge stöd via telefon och e-mail till NCCs interna kunder och externa kunder i framförallt Sverige och Danmark. I den här rollen kommer du att ha fokusområde gällande kunder i Danmark varför vi söker dig med danska språkkunskaper.

Dina erfarenheter

Du har tidigare erfarenhet från reskontraarbete på mindre eller större företag. Utbildning motsvarande gymnasieekonom och datorvana är ett grundkrav. Vi ser gärna att du har ytterligare redovisnings- och bokföringskunskaper.

Arbetet innebär dagliga kontakter och telefonsupport till NCCs interna kunder och externa leverantörer vilket kräver goda språkkunskaper i svenska och engelska på gymnasienivå.

För att utföra detta arbete krävs det även att du är öppen för att kommunicera med skandinaviska kunder/leverantörer vilket innebär att det är ett krav att du kan danska i tal och skrift.

Har du även kunskaper i andra språk som finska eller norska ser vi detta som mycket meriterande.

Dina egenskaper

Du är ansvarstagande, noggrann och har god initiativförmåga. God samarbetsförmåga samt ett positivt och serviceinriktat sätt är andra viktiga egenskaper, liksom flexibilitet.

Ytterligare information

Tjänsten är ett vikariat på 1,5 år på heltid med placering på vårt kontor i Solna.

Vi erbjuder

Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Hr-Generalist Marie Holmberg, 08-585 521 04.

Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2015-04-30.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-04-15

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-30
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Marie Holmberg, HR-Generalist 08-585 521 04

Företag
NCC

Adress
NCC
SE-170 80 Solna
17080 17080

Kontorsadress
SE-170 80 Solna

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2249648

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NCC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NCC: