Ekonomiassistent med inriktning på leverantörsreskontra

SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2014-04-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent med inriktning på leverantörsreskontra" (publicerad 2014-08-20) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!

SW söker för kunds räkning en självgående och driven ekonomiassistent. Vår kund är en stor internationell aktör med kontor beläget i Stockholms närförort.

Tjänstebeskrivning
I tjänsten som ekonomiassistent kommer du att tillhöra leverantörsreskontrateamet, bestående av fyra medarbetare. Kunden är en internationell aktör men i ditt arbete som ekonomiassistent kommer du att arbeta mot Sverige.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår betalning och kontering av leverantörsreskontra samt därtill hörande avstämningsarbete. Du kommer även att arbeta med förberedelser inför bokslut samt ha kontakt med företagets olika leverantörer.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom samt har minst ett års arbetslivserfarenhet inom löpande redovisning samt en god ekonomisk förståelse. Du har tidigare ansvarat för leverantörsreskontra på ett större bolag samt har vana av att arbeta i ekonomisystem.

Det är meriterande om du har arbetat i VISMA och/eller Invoice Management, dock inget krav. Du har tidigare erfarenhet av att hantera elektroniska fakturor.

För att trivas i rollen är du mycket självgående och ha lätt för att ta egna initiativ samt att arbeta proaktivt. Att vara noggrann, lösningsorienterad och serviceminded är personliga egenskaper som värderas högt. Vidare är du van att arbeta i ett högt tempo samt med stora flöden.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW . Uppdraget är på heltid och uppdragstiden är minst under 6 månader med stor möjlighet till förlängning alternativt rekrytering till vår kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Bjerkman, 08-407 55 52.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Publiceringsdatum
2014-04-09

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enl. ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Bjerkman +46 08 407 55 52

Företag
SW

Adress
SW
10391 Stockholm

Jobbnummer
1836724

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: