Ekonomiassistent med inriktning Leverantörsreskontra!

Needo Recruitment West AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-03-13


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Needo Recruitment West AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Vill du vara en del av ett dynamiskt och internationellt företag inom fastighetsbranschen? Vill du fortsätta utvecklas inom ekonomi? Då kan tjänsten som Ekonomiassistent med inriktning Leverantörsreskontra vara för dig!

Om bolaget
Ett ledande europeiskt fastighetsbolag specialiserade sig på premium handelsfastigheter och skapade attraktiva miljöer för både besökare och investerare. Genom strategiska investeringar och effektiv förvaltning lade bolaget grunden för en stark internationell närvaro inom kommersiella fastigheter. Genom en betydande fusion blev verksamheten en del av en global aktör, som idag fortsätter att forma framtidens handelsplatser.

Om tjänsten som Ekonomiassistent
I rollen som ekonomiassistent blir du en viktig del av ekonomiavdelningen och kommer att arbeta med leverantörsreskontra. Du kommer att arbeta i en internationell miljö och ha kontakt med olika avdelningar inom organisationen. Du har en viktig roll gällande hanteringen av leverantörsfakturor, från kontering till attestflöden. Du ansvarar för att säkerställa att fakturor behandlas korrekt och effektivt, samt att betalningskörningar genomförs i rätt tid. Arbetet innefattar även löpande avstämningar och uppföljning av reskontraposter, där du bidrar till att säkerställa att ekonomin är i balans. Du har regelbunden kontakt med leverantörer och samarbetar med andra avdelningar för att hantera eventuella avvikelser eller frågor.

Utöver det dagliga arbetet deltar du i bokslutsprocessen och rapportering, där du bidrar med underlag och analyser. Du får även möjlighet att vara delaktig i förbättringsarbete och digitalisering av ekonomiprocesser, vilket innebär att du hjälper till att utveckla och effektivisera arbetssätt inom ekonomiavdelningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantering av leverantörsfakturor, kontering och attestflöden
Avstämningar och uppföljning av reskontraposter
Betalningskörningar och leverantörskontakter
Delta i bokslutsarbete och rapportering
Stötta vid implementering av processförbättringar och digitalisering inom ekonomi
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra, gärna inom en större organisation. Du har goda kunskaper i Excel samt en förståelse för redovisningsprinciper. För att lyckas i rollen behöver du behärska svenska flytande och ha goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Som person är du strukturerad, noggrann och kommunikativ, med en förmåga att arbeta effektivt och lösningsorienterat i en dynamisk miljö. Erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra, gärna inom en större organisation
Goda kunskaper i Excel och förståelse för redovisningsprinciper
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
En strukturerad, noggrann och kommunikativ personlighet

Publiceringsdatum
2025-03-13

Övrig information
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%.
Placering: Stockholm.
Lön: Enligt överenskommelse.

Vikariatet är tidsbegränsat, med möjlighet till förlängning.

Låter rollen som Ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra intressant? Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum, skicka in din ansökan redan idag!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Needo Recruitment West AB (org.nr 559218-3940)

Arbetsplats
Needo Recruitment AB

Kontakt
Petra Nordberg
petra@needo.se

Jobbnummer
9219173


Prenumerera på jobb från Needo Recruitment West AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Needo Recruitment West AB: