Ekonomiassistent med fokus på reskontra sökes till utvecklande u
Bemannia / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Bollebygd,
Alingsås eller i
hela Sverige Har du några års erfarenhet av reskontra? Finns du tillgänglig för start under feb-mars 2019? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag
Om uppdraget
Vår kund är verksam inom offentlig sektor, med flera hundra engagerade och kunniga medarbetare, på över ett 20-tal orter i Sverige. Uppdragets omfattning är heltid och beräknas starta i feb-mars 2019 för att löpa på i ca 6-7 månader. Det kan finnas chans till förlängning. Vid en första telefonintervju kommer mer detaljerad information att ges.
Publiceringsdatum2019-02-08ArbetsuppgifterI rollen kommer du bland annat att arbeta med reskontra samt hantera betalningspåminnelser, inkassokrav och reklamationer. I detta ingår även kontraktshantering och hyres- samt kundfakturering. För detta ser vi att du är strukturerad och har ett öga för detaljer såväl som helheten.
Du kommer också att svara på frågor rörande leverantör- och kundreskontran samt vara delaktig i att utveckla rutiner för ett smidigare arbete. Att haen kommunikativ förmåga är därmed viktigt då du har interna och externa kontakter dagligen.
I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta med kvartalsbokslut med tillhörande avstämningar samt att stötta övriga ekonomiverksamheten med vanligt förekommande arbetsuppgifter. Därför är det en förutsättning att du både kan jobba självständigt och i grupp samt har enkelt för att samarbeta.
Kvalifikationer• Relevant utbildning inom ekonomi på lägst gymnasienivå eller likvärdig utbildning
• Minst 3 års erfarenhet av liknande roll inom reskontra
• Goda kunskaper i Excel och övriga MS Office
• Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• Meriterande om du är tillgänglig vid årsskiftet
• En merit med flytande kunskaper i engelska
Vad vi erbjuder dig
Som konsult via oss på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler utvecklande uppdrag via oss. Hos oss får du chans att arbeta på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktErika Hansson
erika.hansson@bemannia.seFöretagBemannia
AdressBemannia
Sveavägen 155
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 155, Stockholm
Jobbnummer 4602168
Observera att sista ansökningsdag har passerat.