Ekonomiassistent med fokus på fakturahantering och betalningsbehandling i G

KFX HR-partner Skandinavien AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Stenungsund eller i hela Sverige

Vi söker en engagerad och ansvarsfull ekonomiassistent för att ta del av vår kunds dynamiska AP-avdelning och stödja deras fakturaprocess från inköp till betalning. Om du är en driven individ med en passion för siffror och en önskan att utvecklas i en professionell miljö, kan detta vara din nästa karriärmöjlighet!

Publiceringsdatum
2024-03-22

Om företaget
Vår kund, är ledande inom flytande hotell- och boendelösningar för offshore olje- och gasindustrin. De erbjuder temporära boendealternativ och andra relaterade tjänster för personal som arbetar på offshoreinstallationer, vilket skapar säkra och bekväma arbetsmiljöer till havs.

Om företaget
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att ha ansvar för att säkerställa noggrannhet och effektivitet i hela fakturahanteringsprocessen. Du kommer även få ta del av:

• Hantera hela leverantörsfakturaprocessen från inköpsorder till betalning.
• Säkerställa korrekt bokföring av fakturor med rätt moms och kontering.
• Matcha fakturor med inköpsorder och leveranser för att säkerställa korrekthet.
• Ansvara för betalningshantering enligt avtalade villkor och betalningsmetoder.

Kvalifikationer
I rollen som ekonomiassistent hos vår kund bör du vara ansvarstagande, noggrann och analytisk med en stark drivkraft att leverera kvalitetsarbete. God kommunikationsförmåga och förmågan att arbeta både självständigt och i team är viktiga. Flexibilitet, förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och en positiv attityd mot lärande och utveckling är också avgörande. Vi ser gärna att du har:

• Utbildning inom ekonomi från handelshögskolan eller GU, antingen som ekonomikandidat eller master.
• Praktisk erfarenhet är meriterande men inte ett krav.
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
• Erfarenhet av system som IFS och Pagero är en fördel.
• Branscherfarenhet inom redovisning är önskvärt.

Övrigt

• Start omgående till årsskiftet, kan bli längre.
• Arbetstider: Antingen 2-3 dagar deltid i veckan eller heltid. 08-17.

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Jonna Bushati på jonna.bushati@kfx.se.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)

Arbetsplats
KFX HR-partner Stockholm

Jobbnummer
8560440

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: