Ekonomiassistent med erfarenhet av löneadministration
SJR AB Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
För kunds räkning söker SJR en ekonomiassistent som har erfarenhet av löneadministration. Uppdraget är ett föräldravikariat på cirka15 månader med start i februari 2017. Det är en trevlig atmosfär på bolaget och du kommer ingå i ett team om tre personer.
Vad innebär rollen? I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bolagets kundreskontra där du har hand om upplägg av nya kunder, fakturering, kundinbetalningar, påminnelser/räntefakturering, översyn av kreditlimitar och bokföring av kontantnotor. Du gör viss löpande bokföring och vid månadsbokslut är du behjälplig med avstämning av diverse konton. Du är även ansvarig för växeltelefonen, in- och utgående post samt scanning av leverantörsfakturor.
Vidare gör du också lön för ca 30 tjänstemän. Du arbetar med helheten inom löneområdet och även viss personaladministration ingår i rollen.
Vem söker vi? Vi söker dig med relevant utbildning och med erfarenhet av liknande roll. Vi ser gärna att du tidigare har varit på ett mindre eller medelstort företag där du har arbetat med både ekonomi och lön. Har du dessutom erfarenhet av Visma Business och Agda är detta meriterande. Vidare behärskar du engelska i tal och skrift.
Som person är du serviceminded och har lätt för att kommunicera med olika typer av människor. Du är ödmjuk och prestigelös i ditt förhållningssätt. Vidare har du lätt för att lära, är lösningsorienterad och tar ansvar för ditt arbete.
Ytterligare information om uppdraget Uppdraget startar i februari och löper under ca 15 månader. Tjänsten är på heltid med flexibla arbetstider och vår kund har sina lokaler i Arendal.
Din ansökan Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Amanda Karlsson på telefonnummer 031-333 54 88. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-12-23ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmanda Karlsson +46 31-3335488, +46 766471653
FöretagSJR AB Göteborg
AdressSJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48B
Jobbnummer 3232156
Observera att sista ansökningsdag har passerat.