Ekonomiassistent leverantörsreskontra till Jollyroom

Jollyroom / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jollyroom i Göteborg

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Ekonomiassistent leverantörsreskontra
Som ekonomiassistent kommer du ingå i vårt härliga ekonomiteam som idag består av nio personer inom rollerna ekonomiassistent, controller och CFO. Ekonomiassistent leverantörsreskontra ansvarar huvudsakligen för att sköta bolagets inkommande varufakturor. Du arbetar på daglig basis med bland annat löpande bokföring och är delaktig i verifiering och optimering av leverantörsfakturor i Readsoft. Ditt dagliga arbete består dessutom av kontakt med inköp och inleveransavdelning för hantering av avvikelser för inleveranser, inköpsorders och inkommande varufakturor.

Rollen innefattar även:
• Delaktig i scanning och ankomstregistrering av inkommande leverantörsfakturor per post, mail och elektroniskt
• Ansvara för daglig hantering och matchning av bolagets inkommande varufakturor
• Backup för betalning, förskotshantering och omkostnadsfakturor
• Hantering och uppföljning av påminnelser och avstämning av kontoutdrag
• Balansavstämningar för utvalda konton
• Delta i månadsbokslut
• Arkivering och övriga administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen
• Interna och externa rapporter

Du rapporterar till CFO.

Vi söker dig som har:
• Minst 1-3 års erfarenhet från bokföring och administration på en ekonomiavdelning.
• Grundläggande kunskaper inom redovisning
• Noggrann och strukturerad
• Intresserad och nyfiken på att lära sig barn och baby branschen samt nya arbetsuppgifter
• Erfarenhet från leverantörsreskontra och särskilt hantering av varufakturor
• Erfarenhet från större ekonomisystem tex SAP är meriterande
• Goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Ekonomiavdelningen har kontakt med samtliga avdelningar och i tjänsten som ekonomiassistent leverantörsreskontra kommer du främst ha kontakt med inköp och inleveransavdelningen på lagret. Därför är det viktigt att du är kommunikativ, kan ställa krav och har lätt för att samarbeta med många olika personer samtidigt.

Arbetsuppgifterna kräver att du som person är noggrann och strukturerad. Du är vidare en person som är prestigelös, driven och gillar att lära dig nya saker. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder dig:
• Entreprenörsdriven verksamhet
• Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
• Karriärmöjligheter
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Kollektivavtal för alla anställda
• Friskvårdsbidrag
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg och kontakt:
• Start: 1 augusti
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
• Placering: Hisings Kärra, Göteborg
• Kontakt & frågor: HR generalist Matilda Dahllöf via matilda.dahllof@jollyroom.se
• Observera att det är obligatoriskt att bifoga dina betyg i ansökan.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2019-06-14

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jollyroom

Adress
Jollyroom
Södra Tagenevägen 58
42259 Hisings Backa

Kontorsadress
Södra Tagenevägen 58

Jobbnummer
4838918

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jollyroom

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jollyroom: