Ekonomiassistent, kundreskontra uppdrag/rekr

Avanzera Bemanning / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Till ett uppdrag under en föräldraledighet söker vi en ekonomiassistent. Kunden är ett internationellt IT-företag.
Uppdraget beräknas pågå ca 1 år och kan leda till anställning hos kunden. Som konsult i Avanzera har du fast månadslön och betald semester. Det finns även möjlighet till andra intressanta uppdrag eller rekrytering.
Uppdraget ska påbörjas omgående och kommer att inledas med att du får introduktion av personen som ska vara föräldraledig.
Arbetsplatsen är i ljusa fräscha lokaler intill Centralstationen i Stockholm.
Du kommer att ingå i ett team där ditt ansvarsområde är kundreskontra. Du kommer även att samarbeta med andra ekonomer inom koncernen som har motsvarande roll.
Tyngdpunkten i arbetet är att arbeta aktivt med olika åtgärder när företagets kunder inte betalar i tid. Detta innebär att du kommer att ha många kontakter med företagets säljare och med kunderna.
Vi söker dig som gärna tar kontakt med kunder via telefon och öppnar upp för en positiv dialog med målsättningen att kunden ska betala fakturan samt att den goda kundrelationen ska bibehållas eller ytterligare förstärkas.
Du kommer att arbeta självständigt med alla uppgifter relaterade till kundreskontra. Boka betalningar, rapportering och analys, avstämningar etc. Du kommer att arbeta utifrån SOX och rapportera till ekonomichefen.
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av arbete med kundreskontra, krav- och inkassohantering, gärna från ett internationellt företag.
Koncernspråket är engelska och det är viktigt att du har goda kunskaper både i tal och skrift. Kan du även tyska kommer du ha nytta av det.
Din ansökan vill vi att du mailar till ansokan@avanzera.se . Märk din ansökan Ekonomiassistent kundreskontra. Det är brådis då uppdraget ska påbörjas vid månadsskiftet! Vi kommer att titta på din ansökan direkt när vi fått den.
Är det något du undrar över är du välkommen att kontakta nedanstående kontaktperson.
Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering inom områdena kontor/administration, ekonomi och sälj/marknad. Vi är medlemmar i Almega - Bemanningsföretagen och är ett Auktoriserat bemanningsföretag.

Publiceringsdatum
2009-02-18

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid, tillsvidare

Ersättning
Fast lön
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-02-23
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@avanzera.se

Kontakt
Pernilla Molin, 08-545 28 302

Företag
AVANZERA BEMANNING

Adress
AVANZERA BEMANNING
Box 853
10137 STOCKHOLM

Kontorsadress
Vasagatan 15-17

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 28 300

Jobbnummer
403736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

         

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: