Ekonomiassistent kundreskontra till Jollyroom
Jollyroom AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2018-06-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent kundreskontra till Jollyroom" (publicerad 2018-07-03) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg,
Mölndal,
Stockholm,
Umeå eller i
hela Sverige Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 1 200 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 40 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.
På Hisingen i Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 300 fantastiska medarbetare, 200 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Ekonomiassistent kundreskontra
Jollyrooms ekonomiavdelning växer och en av våra ekonomiassistenter har valt att vidareutbilda sig, därför söker vårt härliga ekonomiteam en ny kollega. Som ekonomiassistent inom kundreskontra ansvarar du för att sköta transaktionella bokförings- samt administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen. Du arbetar med avstämning av samtliga balanskonton relaterade till kundinbetalningar samt avstämning och utredning av skickade fakturafiler mot betalningspartners.
Rollen innefattar även:
• Manuella utbetalningar till kunder
• Stämma av och cleara kundinbetalningar mot reskontran
• Överföra balanser från Skrill-kontot
• Stödja kundservice i uppföljning av betalningar och återbetalningar
• Följa upp samt hantera fraud och riskinformation från betalningspartners
• Manuella kundfakturor och manuell bokföring av avvikelser mot försäljningen, avgifter och provisioner
• Administrera bokslutperioder och valutakurser i SAP
• Fakturera, stämma av och utreda ICO flödet mellan bolagets dotterbolag
• Avtalsadministration, arkivering och inscanning
• Backup för leverantörsreskontran
• Interna och externa rapporter
Vi söker dig som har:
- Minst 1-3 års erfarenhet av bokföring och administration på en ekonomiavdelning
• Grundläggande kunskaper inom redovisning
• Erfarenhet från kundreskontrahantering inom e-handeln
• IT-vana och goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Erfarenhet från kundreskontrahantering inom e-handeln
• Erfarenhet från större ekonomisystem t.ex. SAP är meriterande
Arbetsuppgifterna kräver att du som person är noggrann och strukturerad. Du är en person som säkerställer och inte lämnar inget åt slumpen. Som person är du driven, vill utvecklas och gillar att lära dig nya uppgifter.
Ekonomiavdelningen har kontakt med samtliga avdelningar, därför är det viktigt att kunna sätta krav och samtidigt samarbeta med många olika personer samtidigt.
Vi tror att du är nyfiken och vill lära dig hur det fungerar på en ekonomiavdelning i ett företag inom barn- och babybranschen som varje år ökar i omsättning och samtidigt går med vinst. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.
Vi erbjuder dig:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
- Karriärmöjligheter
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och kontakt:
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Hisings Kärra, Göteborg
- Kontakt & frågor: HR generalist Matilda Dahllöf via
matilda.dahllof@jollyroom.se - Observera att det är obligatoriskt att bifoga dina gymnasiebetyg i ansökan.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2018-06-15ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJollyroom AB
AdressJollyroom AB
Tagenevägen 58
42537 Göteborg
KontorsadressTagenevägen 58
Jobbnummer 4207357
Observera att sista ansökningsdag har passerat.