Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till tradingbolag

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Publiceringsdatum
2017-08-17

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för ett längre vikariat på ca 12 månader. I din roll kommer du ansvara för den dagliga administrationen samt avstämningar av leverantörsreskontra och utbetalningar. Du kommer även vara aktivt delaktig i ständig förbättring och förenkling av arbetssätt och processer. Vidare kommer dina arbetsuppgifter bestå av:

• Fakturahantering av alla inkommande fakturor inklusive post, mail, scanning och utskrifter
• Bokning av varumottag till lager
• Attestkontroll, kontering och bokföring av fakturor
• Administration av utbetalningar till agenter och leverantörer enligt policy
• Kontroll och administration av förskott, kommissioner och ev. restposter
• Avstämning av leverantörsreskontra och relaterade konton mot huvudbok
• Ansvar för att skapa och uppdatera detaljerade rutinbeskrivningar och manualer
• Backup och stöd för ansvarig för kundreskontra och ekonomiansvarig
• Behjälplig med i övrigt förekommande uppgifter efter behov

Du kommer tillhöra ekonomiavdelningen bestående av fem medarbetare där du rapporterar till CFO.

Vem är du?

Vi söker dig med 3-5 års erfarenhet från liknande roll med god kunskap inom redovisning, med fokus på leverantörsreskontraprocessen. Har du tidigare erfarenhet från handelshus och/eller trade finance är detta meriterande. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Excel samt är flytande i engelska.

Som person är du noggrann, flexibel och självgående. Du trivs i en roll där du har ett operativt ansvar för din process. Vidare är du en social person med framåtanda och du trivs med mycket kontakt.

Du erbjuds

En roll på ett bolag med högt i tak, god stämning bland medarbetarna där dagarna symboliseras av ett "aktivt golv" med närhet till affären för samtliga medarbetare. Kontoret är beläget i trevliga lokaler i Västra Göteborg.

Detta är ett konsultuppdrag på ca 12 månader vilket innebär att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning. Om du har ytterligare frågor kan du kontakta ansvarig konsultchef Maria Holmberg på maria.holmberg@jurek.se alternativt på 031 - 712 83 44.

Observera att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurek.se.

Skicka in din ansökan redan idag då vi intervjuar löpande!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Holmberg maria.holmberg@jurek.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
3648277

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: