Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Jollyroom

Jollyroom AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2018-01-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Jollyroom" (publicerad 2018-02-09) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg, Mölndal, Stockholm, Umeå eller i hela Sverige

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 900 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 33 000 kvm stora lager, med över 30 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

På Hisingen har vi kontor och lager, vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget cirka 200 medarbetare. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden står vi nu redo att expandera till nya länder. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.


Publiceringsdatum
2018-01-30

Dina arbetsuppgifter
Jollyrooms ekonomiteam växer och vi nu söker ytterligare en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Som ekonomiassistent arbetar du på daglig basis med att hantera och matcha bolagets inkommande varufakturor. Ditt dagliga arbete består dessutom av uppföljning och avstämning av förskott till leverantör och samtliga GR/IR-konton.

Rollen innefattar även:
• Löpande bokföring i huvudbok, lager och reskontra
• Att vara delaktig i scanning och ankomstregistrering av inkommande leverantörsfakturor
• Hantering och uppföljning av påminnelser och avstämning av kontoutdrag
• Verifiering av leverantörsfakturor i Readsoft
• Att ansvara för daglig hantering och registrering av förskott till leverantörer
• Tillsammans med inköp och inleverans hantera avvikelser för inleveranser, inköpsorders och varufakturor
• Delta i månadsbokslut
• Arkivering och andra administrativa uppgifter
• Bokföra kvantitets- och prisdifferenser relaterat i varufakturor
• Balansavstämning för utvalda konton
• Interna och externa rapporter
• Backup kundreskontra

Vi söker dig som har:
• 1 till 3 års erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra, gärna från internationellt bolag
• Gymnasieexamen inom ekonomi med goda betyg
• Grundläggande kunskaper inom redovisning
• Erfarenhet av varufakturor
• Goda kunskaper i Excel
• IT-vana, det är meriterande med erfarenhet av SAP
• Meriterande med förståelse för lager/inleverans/inköp från ett medelstort bolag
• Meriterande med erfarenhet av elektroniska leverantörsfakturor och arbete i fakturascanningsystem

Arbetsuppgifterna kräver att du som person är noggrann och strukturerad. Du är en person som säkerställer och inte lämnar inget åt slumpen.

Ekonomiavdelningen har kontakt med samtliga avdelningar, därför är det viktigt att kunna sätta krav och samtidigt samarbeta med många olika personer samtidigt.

Vi tror att du är nyfiken och vill lära dig hur det fungerar på en ekonomiavdelning i ett företag som varje år ökar i omsättning och samtidigt går med vinst. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder dig:
• Entreprenörsdriven verksamhet
• Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
• Karriärmöjligheter
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Kollektivavtal för alla anställda
• Friskvårdsbidrag
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg och kontakt:
• Start: Snarast möjligt
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
• Placering: Hisings Kärra, Göteborg
• Kontakt & frågor: HR generalist Matilda Dahllöf via matilda.dahllof@jollyroom.se
• Observera att det är obligatoriskt att bifoga dina gymnasiebetyg i ansökan.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jollyroom AB

Adress
Jollyroom AB
Tagenevägen 58
42537 Göteborg

Kontorsadress
Tagenevägen 58

Jobbnummer
3931902

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jollyroom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jollyroom AB: