Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till bilkoncern

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Södertälje, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-12-16

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra kommer du vara en del av ett större ekonomiteam och jobba mot hela verksamheten. Du kommer ansvara för leverantörsreskontran för den svenska verksamheten samt administration av leverantörer och attestanter. Du kommer jobba mot en rad olika kontaktytor både internt och externt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

* Hantering av inkommande fakturor
* Nyregistrering av leverantörer
* Skapa betalningsfiler
* Återrapportering
* Avstämning
* Ansvar för leverantörsreskontra

Vem är du?

Vi söker dig med +2 års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent och fördelaktige från internationell verksamhet. Du är van att hantera många olika kontaktytor och känner dig trygg i det dagliga arbetet med leverantörsreskontra samt att du har god systemvana. Vi kommer se det som meriterande om du tidigare har jobbat i Palette eller Visma Control. Som person är du glad, lättsam och kommunikativ. För att lyckas i rollen har du inga problem med att lyfta luren för att lösa dom eventuella problem som kan uppstå i det dagliga leverantörsreskontra arbetet. Vidare talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska.

Du erbjuds:

En spännande tjänst hos en stor internationell koncern där du får möjligheten att jobba tillsammans med ett stort och hjälpsamt ekonomiteam. Kunden har sin verksamhet i Södertälje och du förväntas jobba från kontoret 2 dagar per vecka, övrigt arbete kan ske på distans. Tjänsten omfattar heltid med omgående start och som förväntas fortlöpa till januari 2023. Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta hos vår kund.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail!
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Gabriel Spennare på gabriel.spennare@jurek.se.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management, och vår grundinställning är enkel. Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga rekrytering och bemanningstjänst. För det krävs det att våra konsulter och kandidater är de bästa möjliga på marknaden. Därför ställer vi höga krav på såväl konsulter som kandidater, men i gengäld erbjuder vi också bland Sveriges allra bästa möjligheter till roliga, utvecklande och lönsamma uppdrag och anställningar för alla inom vårt nätverk. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag.

Sökord: Ekonomiassistent, leverantörsreskontra, Fakturering, Redovisningsassistent, Junior accountant, Accounting clerk, Accounts payable

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Kontakt
Gabriel Spennare
gabriel.spennare@jurek.se

Jobbnummer
6186483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: