Ekonomiassistent inom kundreskontra till Apcoa Parking
Apcoa Parking Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Apcoa Parking Sverige AB i Stockholm,
Eskilstuna,
Norrköping,
Örebro,
Tranås eller i
hela Sverige Vi är en ledande aktör inom svensk parkeringsservice och ingår i en stor europeisk koncern som finns i 13 länder. I Sverige är vi idag cirka 500 medarbetare och omsätter årligen cirka 800 MSEK. Vår affärsidé går ut på att skapa mervärde till våra kunder genom att leverera kostnadseffektiva och helhetstäckande lösningar inom parkering, trafikledning och bevakning.
Idag söker vi en Ekonomiassistent inom Kundreskontra.
Har du erfarenhet av att arbeta med kundreskontra och vill få chansen att utvecklas inom området? Då har vi tjänsten för dig! Apcoa Parking söker en ekonomiassistent på heltid som kan hjälpa till och stötta ekonomiavdelningen. Vi söker dig som är driven och trivs att arbeta i en föränderlig miljö.
Om tjänsten
Apcoa Parking söker en ny kollega som kan hjälpa till att stötta ekonomiavdelningen som i dagsläget består av tio medarbetare. I rollen som ekonomiassistent kommer du bland annat att arbeta med löpande redovisning och kundreskontraarbete.
Du kommer sitta tillsammans med 30 kollegor i fräscha lokaler nära Liljeholmens galleria och tunnelbanestation med promenadavstånd till både restauranger och butiker.
Publiceringsdatum2019-10-23Dina arbetsuppgifter• Avtalsfakturering
• Aviseringar
• Krediteringar
• Påminnelsehantering
• Inläsning av inbetalningar
• Reservering av osäkra kundfordringar
• Kontoavstämningar
• Utläggsredovisning
• Kundkontakter
• Inläsning av bokföringsfil personalkostnader
• Åldersfördelning för kundfordringar
• Månads- och årsbokslutsarbete
Vi söker dig som
Tjänsten passar dig som har en grundlig förståelse för hur redovisning fungerar och har mellan 2 - 4 års erfarenhet från en liknande roll med fokus på kundreskontra.
Har en avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet.
Har tidigare erfarenhet av löpande redovisning.
Har förståelse och ett stort intresse för det ekonomiska flödet.
Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet. Det är meriterande om du har en eftergymnasialutbildning och har arbetat i Navision eller Exflow.
Som person är du
Är du självgående och samtidigt en teamplayer som tycker om att samarbeta med människor. Du är noggrann, driven och systematisk. Vidare kommer du gärna med egna initiativ hur på bästa sätt kan lösa utmaningar, du ser lösningar där andra endast ser hinder.
Vi erbjuder arbete inom ett framgångsrikt och expanderande internationellt bolag med goda utvecklingsmöjligheter.
Vill du arbeta tillsammans med oss på APCOA? Maila din ansökan i form av CV och personligt brev till HR Chef Claudia Gaete,
claudia.gaete@apcoa.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Erika Lindgren, Redovisningschef,
erika.lindgren@apcoa.se. Urval och intervjuer sker löpande. När du skickar in din ansökan kommer du även att få godkänna ett samtyckesdokument för behandling av dina personuppgifter.
Övrig informationSista dag att ansöka är 2019-11-22
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-22
AdressApcoa Parking Sverige AB
Årstaängsvägen 21 B
10074 Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Apcoa Parking Sverige AB (org.nr 556439-7478)
Årstaängsvägen 21 B (
visa karta)
100 74 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
claudia.gaete@apcoa.se Jobbnummer 4869069
Observera att sista ansökningsdag har passerat.