Ekonomiassistent

Acely AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Acely AB i Stockholm, Solna, Sollentuna, Uppsala, Landskrona eller i hela Sverige

Vi söker dig med erfarenhet som ekonomiassistent. Vi arbetar med både kortare och längre uppdrag och flera av våra uppdrag leder till fast anställning hos kund.

Ditt uppdrag

I rollen kommer du att arbeta med att validera och hantera leverantörsfakturor i system som Readsoft (Kofax) och Raindance och sköta påminnelsehantering och betalningar. Du kommer också arbeta med löpande bokföring av fakturor och avstämning av likvidkonto och leverantörsreskontra. Även upprättande av skattedeklarationer.

Publiceringsdatum
2024-09-25

Dina arbetsuppgifter
Leverantörsreskontra

• Daglig bevakning av inkommande fakturor samt frågor

• Hantera frågor från leverantörer som avser fakturauppgifter.

• Att göra leverantörsbetalningar till banken

Löpande bokföring

• Bokföring av alla betalningar

• Göra manuella bokningar (manuella betalningar, återbetalningar, osv)

• Kontering av moms på utländska fakturor

• Läsa in filer från försystem till ekonomisystemet

• Löpande skattedeklarationer

Bakgrund
Troligtvis har du en gymnasial- eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi och goda kunskaper i MS Office.

Du har också arbetat med fakturahantering i ekonomisystem inklusive påminnelse och kravhantering, löpande bokföring av fakturor och avstämningsarbete av balanskonton i samband med bokslut

Meriterande är också om du har kunskap av filinläsningar från bassystem till ekonomisystem.



Du som person

Du är noggrann, strukturerad och kan arbeta självständig med arbetsuppgifter och prioriteringar. Du har lätt för att samarbeta med övriga kollegor. Du är prestigelös och bidrar till ett samarbetsklimat där vi hjälper varandra. Du är engagerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter samt nyfiken på att lära dig nya saker.

En del av Addly

Som konsult hos Addly Competece AB erbjuds du alltid marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och förmånlig pensionsavsättning. Inget är viktigare för oss än att du dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare Vi vill vara delaktig i din framgång och vi står beredda att investera i din utveckling inom områden du är intresserad av. Vi erbjuder utbildnings- och certifikatmöjligheter, nära mentorskap och kompetensutbyte med våra duktiga konsulter, bland annat.

Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Addly är mer än ett rekryterings- och bemanningsföretag. Addly föddes ur idén av att vara det bästa företaget för kunder, kandidater, konsulter och medarbetare. Vi drivs av att utmana och göra skillnad i hur vi hjälper våra kunder och kandidater. Med dryga 10 år i ryggen och med passionerat och outtröttligt arbete har vi utvecklat unika och innovativa metoder för det vi brinner mest för - hjälpa människor och företag att mötas. Vi är den nya tidens specialister på personal- och kompetensförsörjning.

Har du frågor om rollen eller vill skicka din ansökan kontakta oss via mail hej@addly.se

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Acely AB (org.nr 556907-9816)

Jobbnummer
8919841

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Acely AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Acely AB: