Ekonomiassistent
Conscia Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Conscia Sverige AB i Stockholm Har du erfarenhet från arbete med löpande redovisning, bokslut samt kund- och leverantörsreskontra? Vill du arbeta på en ekonomiavdelning i förändring där det finns stora möjligheter att påverka bolagets utveckling framåt? I så fall kan rollen som ekonomiassistent på Conscia vara något för dig!
Conscia är en ledande europeisk systemintegratör med inriktning på säker IT-infrastruktur. Huvudfokus för Conscia ligger på att leverera tjänster och lösningar till kritiska IT-miljöer. Conscia är en koncern som finns idag i Sverige, Norge, Danmark, Holland, Tyskland och Slovenien. Koncernen levererar integrerade lösningar där bolagets huvudsakliga områden; konsultverksamhet, försäljning av hård- och mjukvara samt tjänster och support samverkar för att ge kunden en helhetsleverans. Våra tjänster består idag av både lokalt producerade och internationella gemensamma tjänster inom Consciagruppen.
Vi är idag ca 70 anställda i Sverige och är nu på jakt efter ytterligare en medarbetare som vill vara med i vår starka utveckling framåt. Företaget är snabbrörligt med familjekänsla och högt i tak, där alla medarbetare bidrar mycket aktivt i vår utveckling. Conscia Sverige är en del av den nordeuropeiska Conscia-koncernen med huvudkontor i Köpenhamn.
Läs gärna mer om Conscia Sverige i vår blogg:
https://conscia.com/se/aktuellt/Om rollen
I rollen ingår arbete med löpande redovisning, bokslut samt kund- och leverantörsreskontra. Rollen är en del i vår ekonomiavdelning som består av fyra medarbetare. Då vi är en relativt liten ekonomiavdelning gör vi allt från ax till limpa inom ekonomi, så för rätt person är utvecklingsmöjligheterna goda. Du kommer att vara ansvarig för kund- och leverantörsreskontra, men har i övrigt goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation genom att engagera dig i projekt och ta dig an nya arbetsuppgifter. I dina arbetsuppgifter ingår:
Ansvar för kundreskontra. Arbetet inkluderar bland annat avstämning av reskontran, fakturering till kunder, upplägg av nya kunder, påminnelsehantering via sena inbetalningar, omvärdering av reskontran.
Ansvar för leverantörskontra. Hanteringen är idag helt digital och attest av fakturor sker i systemet Continia. Arbetet inkluderar bland annat utskick av fakturor för attest, matchning av inköpsfakturor mot inköpsorder, bokföring av fakturor, omvärdering av reskontran.
Ansvar för bankkonton. Arbetet inkluderar matchning av inbetalningar mot kundfakturor, skapa betalningsfiler och manuella betalningar, bokföra samtliga banktransaktioner samt stämma av bankkonton mot bokföringen.
Arbete med automatisering och digitalisering av våra arbetsprocesser, exempelvis förbättring av manuella excelmodeller och delaktig i implementering av koncerngemensamma IT-system. Exempelvis arbetar vi med att implementera system som kommer underlätta fakturering av våra kunder framöver.
Aktivt delta i arbetet med att hantera vår ekonomimailbox och svara på frågor från kollegor, kunder och andra externa intressenter. Du kommer att vara kontaktperson mot anställda inom företaget i olika frågeställningar och måste vara beredd på att ha en dialog med kollegor i andra länder i frågor som rör tjänstens ansvarsområden.
Tjänsten är på heltid. Vi har vårt svenska huvudkontor i Stockholm och vi ser gärna att du utgår därifrån. Fast lön och förmåner enligt överenskommelse.
Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har erfarenhet från liknande roller på en ekonomiavdelning. Du har god kunskap om grundläggande redovisning samt intresse och erfarenhet av att arbeta med kundreskontra, leverantörsreskontra, löpande bokföring samt bokslut. Därför ser vi att du:
Har minst 3 års erfarenhet från liknande roller
Har god kunskap om grundläggande redovisning
Har god kunskap i Excel
Har kunskap i svenska och engelska, både i tal och skrift. På kontoret i Stockholm pratar vi svenska, men kommunikationen med kollegor utomlands är ibland på engelska.
Kunskap om Navision/Microsoft Dynamics 365 är meriterande
I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid din personlighet. Vi ser gärna att du är prestigelös, självgående, tar egna initiativ samt har lätt för att arbeta med många olika människor. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Företaget är snabbrörligt och kommer under närmaste året att behöva förbättra många processer, så vi är övertygande om att den här rollen är väldigt rolig och utvecklande för rätt person.
Vi ser fram emot din ansökan!
Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att höra av dig till Erik Törnsén (CFO) på telefonnummer 070-203 8612 eller via mail på
erik.tornsen@conscia.com. Vi tar in kandidater fortlöpande.
Publiceringsdatum2022-05-12Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressConscia Sverige AB
Lindhagensgatan 76
11218 Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Conscia Sverige AB (org.nr 556378-9568),
https://conscia.com/se/ Lindhagensgatan 76 (
visa karta)
112 18 STOCKHOLM
Arbetsplats Conscia Stockholm
Kontakt CFO
Erik Törnsén
erik.tornsen@conscia.com 070-203 8612 Jobbnummer 6639270
Observera att sista ansökningsdag har passerat.