Ekonomiassistent 50% med statlig erfarenhet sökes
Bemannia Kontor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en noggrann och lyhörd person som har minst fem års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent? Har du också god förståelse för statlig redovisning? Välkommen snarast med din ansökan
Om uppdraget
Vi söker omgående en ekonomiassistent till en tjänst på 50% för vår kund, en myndighet under Näringsdepartementet. Placering är vid myndighetens huvudkontor på Södermalm, beredskap att kunna arbeta hemifrån. Uppdraget beräknas starta omgående för att löpa till 31 oktober 2020. Det finns även möjlighet till förlängning.
Publiceringsdatum2020-04-09ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna för uppdraget innefattar bland annat arbete med avstämningar och korrigeringar av utbetalningar och hantering av leverantörsfakturor. Vidare ingår utbetalningar, att löpande svara på frågor från verksamheten i ärendehanteringssystem och inkommande posthantering samt diarieföring av handlingar. För detta ser vi att du är självgående, självständig och serviceinriktad.
Under uppdraget ingår också löpande bokföring, främst omkonteringar då grundredovisning sker hos Statens Service Center samt arbete med att ta fram underlag och tidredovisning. I och med detta samt övriga uppgifter är det också viktigt att du trivs med ibland ensidiga arbetsuppgifter. Vi ser att du finns tillgänglig under större delen av sommaren och är flexibel att utföra arbete där behov uppstår.
Kvalifikationer• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller redovisning, alternativt längre
dokumenterad arbetslivserfarenhet inom ekonomi
• 5 års erfarenhet som ekonomiassistent
• Erfarenhet från statlig myndighet och god förståelse för statlig redovisning
• Goda kunskaper i Agresso
• Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
• Meriterande om du har erfarenhet av följande:
Visma Proceedo, Ärendehanteringssystemet Nyps, Tidredovisningsmodul -Unit4 Business World/Agresso och/eller betalningsfiler och inläsning av försystemtransaktioner i Agresso
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag tisdag 14 april 2020
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare
sofie.nilsson@bemannia.seFör generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Varaktighet, arbetstid
Deltid omgående till 31/10 2020, möjlighet förlängning
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBemannia Kontor AB
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Jobbnummer 5186575
Observera att sista ansökningsdag har passerat.