Ekonomiassistent - längre vikariat

Würth Svenska AB / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Würth Svenska AB i Örebro, Nacka, Eskilstuna, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Till vår ekonomiavdelning söker vi en Ekonomiassistent för kundreskontran för ett längre vikariat som sträcker sig till våren 2018 med möjlighet till förlängning. Du ingår i teamet på ekonomiavdelningen och rapporterar till Ekonomichef.

Du ansvarar för bolagets kundreskontra och du kommer bland annat att arbeta med
• löpande kreditbedömningar och avstämningar kundinbetalningar
• handläggning av inkassoförelägganden samt svara på frågor angående fakturor från kunder och våra säljare.
• rollen innefattar förekommande ekonomiska analyser, rapporter och uppföljningar.
• du är delaktig i utvecklingen av processer och rutiner för att effektivisera arbetet och höja kvalitén inom ekonomiområdet.

Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och gärna god förståelse för redovisning/bokföring samt en relevant utbildning. Vi använder Movex och ser gärna att du har erfarenhet från det eller annat affärssystem. Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel, är en förutsättning för att klara jobbet. Du hanterar svenska och engelska i både tal och skrift, då engelskan är vårt koncernspråk.

Du är självgående, drivande och stresstålig med hög grad av servicekänsla. Du balanserar effektivitet och noggrannhet med förmågan att analysera fakta och komma med relevanta åtgärder. Arbetet kan innebära snäva deadlines vilket kräver förmågan att se vad som ska prioriteras. Du är en lagspelare med förmågan att sprida positiv energi.

Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och gärna god förståelse för redovisning/bokföring samt en relevant utbildning. Vi använder Movex och ser gärna att du har erfarenhet från det eller annat affärssystem. Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel, är en förutsättning för att klara jobbet. Du hanterar svenska och engelska i både tal och skrift, då engelskan är vårt koncernspråk.

Du är självgående, drivande och stresstålig med hög grad av servicekänsla. Du balanserar effektivitet och noggrannhet med förmågan att analysera fakta och komma med relevanta åtgärder. Arbetet kan innebära snäva deadlines vilket kräver förmågan att se vad som ska prioriteras. Du är en lagspelare med förmågan att sprida positiv energi.

Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom industri-, bygg-, hantverks- och fordonsbranschen.
Kontaktperson är Ekonomichef Stefan Axellie, 070-343 46 55. Facklig kontaktperson är Jahn Kubenka, 070-374 30 71, Unionen .

Publiceringsdatum
2016-12-20

Ersättning
Vi erbjuder dig ett jobb i ett attraktivt företag med goda utvecklingsmöjligheter lokalt och globalt. Vi erbjuder dig en plats bland duktiga kolleger, en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, kompetensutveckling och mycket annat.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan Axellie stefan.axellie@wuerth.se

Företag
WÜRTH SVENSKA AB

Adress
WÜRTH SVENSKA AB
Box 1705
70117 ÖREBRO

Kontorsadress
Berglundavägen 38 Berglundav

Jobbnummer
3224332

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Würth Svenska AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Würth Svenska AB: