Ekonomiassist på deltid till kommunal verksamhet
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller en utbildning inom ekonomi och vill arbeta i kommunal eller statlig verksamhet? Tycker du om att arbeta administrativt och att arbeta i en samhällsnyttig organisation? Är du strukturerad och värderar ett gott samarbete? Vi på Adecco söker nu en ekonomiassistent på deltid till kommunal verksamhet!
Publiceringsdatum2023-08-24Om tjänstenSom ekonomiassistent ansvarar du över att assistera ekonomer i det dagliga ekonomiarbetet. Vår kund är en stor aktör med ett betydande fastighetsbestånd och flertalet hyresgäster. Du kommer att arbeta med inkommande fakturor, framför allt kontroll, kontering och fördelning. Rollen är inriktad på frågor inom fastighet och bygg och innebär både intern service och kontakt med hyresgäster.
I din roll som Ekonomiassistent är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att
• kontrollera och registrera fakturor
• kontera
• fakturera kunder
• delta i bokslutsarbete
• kontakta hyresgäster, kunder och leverantörer
• handlägga krav och försenade betalningar
• vara behjälplig i övrigt vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Adecco med start den 25e september. Uppdraget pågår initialt i 8 månader med möjlighet till förlängning. Arbetet sker huvudsakligen på plats i Huddinge kommuns lokaler, men det finns möjlighet att jobba hemifrån enligt överenskommelse med kund.
Om dig
Vi söker dig som är gymnasieekonom och har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från statlig eller kommunal verksamhet är det meriterande och vi ser gärna att du har god datorvana. Erfarenhet i W3D3 är ett krav och likaså goda kunskaper i MS Office. Viss förståelse för bygg och fastighet är önskvärt.
Vidare tror vi att du som person är noggrann, tålmodig och har ett gott siffersinne. Ditt sinne för detaljer i kombination med god samarbetsförmåga gör att du kommer att trivas bra i denna roll. Är du även serviceinriktad, prestigelös och tycker om att skapa goda relationer bör du inte tveka på att ansöka!
Viktigt för tjänsten
• Treårigt gymnasium med ekonomisk inriktning, alternativt gymnasieutbildning och påbyggnadsutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande.
• Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel.
• Kunskaper i W3D3.
• Att du är flytande i tal och skrift i såväl svenska.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Emma Berglund via
Emma.Berglund@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Ekonomiassistent | Financial Assistant | Ekonomiadministratör | Kommun | Kommunal Verksamhet | Statlig verksamhet | Offentlig verksamhet | Stockholm | Adecco | Huddinge | Bygg | Fastighet | Hyresgäst | Administration | Service
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-42796".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Emma Berglund
Jobbnummer 8055274
Observera att sista ansökningsdag har passerat.