Ekonomiansvarig till Sveroks kansli, 100%

Sverok / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sverok i Stockholm, Västerås, Linköping, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Sverok är Sveriges största ungdomsförbund. Sverok har 101 000 medlemmar i 3600 föreningar över hela landet som samlar, utvecklar och sprider spelhobbyn. I Sverok startar och driver ungdomar sina egna föreningar och skapar verksamhet tillsammans. Rollspel, lajv, brädspel, östasiatisk populärkultur, cosplay, figurspel, e-sport och LAN är några av verksamhetsgrenarna. Sveroks kansli har drygt 20 anställda och finns på sju orter i landet, bland annat Stockholm.




Publiceringsdatum
2017-03-13

Beskrivning
Vi söker en ekonomiansvarig till vårt kansli i Stockholm.

Som ekonomiansvarig är du ansvarig för ekonomi- och personaladministration för förbundet och för vårt helägda dotterbolag, Sverok Admin AB. Du är ett stöd för föreningarna och distrikten i deras ekonomiarbete. Arbetet är varierande och du kommer att jobba med de flesta förekommande uppgifter inom budgetering, redovisning, bokslut, löner, skatter, momshantering etc.

Du kommer att arbeta med ekonomiska frågor för pågående och kommande projekt vad gäller framtagning och uppföljning av budget, samt analys av utfall. Du kommer även att vara med i arbetet med att utveckla och effektivisera förbundets ekonomihantering och -styrning. Att medverka i arbetet med bidragsutbetalningar och att hantera föreningarnas bankkonton ingår också i uppdraget.

Tillsammans med kanslichefen har du ansvaret för förbundets budget, ekonomistyrning samt uppföljning och utvärdering av förbundets ekonomi.

Vi söker dig som har utbildning som ekonom och som arbetat minst tre år med ekonomihanterings- och ekonomiadministrationsarbete. Du är van att arbeta strukturerat och självständigt och har förmågan att pedagogiskt stötta våra unga medlemmar i deras ekonomiska arbete.

Du kommer att få jobba på en arbetsplats präglad av öppenhet, glädje och respekt, tillsammans med många engagerade kollegor och medlemmar, och tillsammans arbetar ni för en bättre spelhobby för alla.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig på Sverok kommer du bland annat att:

- ansvara för den löpande redovisningen för förbundet, vårt helägda dotterbolag och vissa av våra distrikt och medlemsföreningar
- ansvara för bokföring och redovisning
- ansvar för projektuppföljning och -redovisning
- ansvara för Sveroks löneadministration och personaladministration
- ta fram ekonomiska rapporter
- sköta boksluts- och budgetarbete
- sköta försäkringsadministration
- sköta skatte- och momsredovisning
- ansvara för arkivering och avtalshantering
- hantera utbetalningar av föreningsbidrag (ta ut betalfiler, bokföringsunderlag och ta hand om felaktiga betalningar) samt andra bidrag och utbetalningar
- ansvara för fakturering
- agera som föreningsstöd inom ekonomifrågor (bland annat genom att svara på frågor via mail och telefon)
- hantera bankkonton till föreningar
- utveckla och effektivisera de ekonomiadministrativa rutinerna
- hantering av förbundets finansiella tillgångar

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

- har en ekonomisk högskoleutbildning
- har minst 3 års arbetslivserfarenhet som ekonom
- har erfarenhet av löpande bokföring, attestgång, fakturering, betalningar och momsredovisning
- har erfarenhet av budgetering, årsredovisning och bokslut i både ideella föreningar och aktiebolag
- har erfarenhet av löneadministration, skattedeklarationer och semesteravslut
- har erfarenhet av projektredovisning, projektbudgetering och uppföljning av projektekonomi
- är van att arbeta självständigt, är analytisk och har ett helhetstänk i ekonomiska processer
- är pedagogisk och kan förklara ekonomihantering på ett förståeligt sätt för våra föreningar

Det är meriterande om du tidigare arbetat i system som Agda och Hogia, samt om du har erfarenhet av att jobba inom ideell sektor och har kunskap om de särskilda regler som gäller där.

Det är meriterande om du sedan tidigare har varit med om projektbidragsansökningar och arbetat med utveckling av ekonomiska rutiner.

Anställningsvillkor
Tillsvidare 100 %, med start 1 juni 2017 eller efter överenskommelse.

Arbete på kvällar och helger kan förekomma.

Kollektivavtal finns.

Så ansöker du
Ansöker gör du via: sverok.mynetworkglobal.com

Vi kommer inte att ta emot eller titta på personliga brev, istället kommer du att vid ansökan få svara på ett par kvalifikationsfrågor, samt skicka in ditt CV. Är du intressant för tjänsten kommer vi att kalla in dig på intervju och då kommer vi även att be om dina referenser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 juni 2017 eller efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-10
Ange följande referens när du ansöker: 2017/3
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Groth 010 551 93 30

Företag
Sverok

Adress
Sverok
Norra Oskarsgatan 27 A
58273 Linköping

Kontorsadress
Norra Oskarsgatan 27 A

Jobbnummer
3371587

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sverok

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sverok: