Ekonomiansvarig till konsultuppdrag i Västerort
Experis Finance Huvudkontor / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Publiceringsdatum2014-12-09Dina arbetsuppgifterPå uppdrag av vår kund belägen i Västerort i Stockholm söker vi en ekonomiansvarig för ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget förväntas pågå i cirka 3-6 månader. Som ekonomiansvarig kommer du självständigt ansvara för bolagets redovisning. Rollen är bred och arbetsuppgifterna innehåller allt från kund-och leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämningar till månadsbokslut. Du kommer också arbeta med moms och skattedeklarationer. Viss övrig administration förekommer också i rollen.
Vem är du?
Vi ser helst att du har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande. Du har flera års arbetslivserfarenhet i roller som redovisnings- och/eller ekonomiansvarig och tycker det är spännande att få ta hela ansvaret från ax till limpa i ett mindre bolag. Du behärskar den löpande redovisningen inklusive månadsbokslut mycket väl och är trygg i din redovisningskompetens. Det är meriterande om du även är årsbokslutsjälvständig.
Vidare har du god datavana, hanterar Office paketet och framförallt Excel mycket väl, samt har god erfarenhet från ett antal ekonomi- och rapportsystem.
Som person är du ansvarstagande och självgående. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt.
För att passa in i och trivas i konsultrollen bör du vara resultatinriktad, flexibel och nyfiken, både på nya människor och på nya kunskaper. Vi letar efter personer som motiveras av att lösa våra kunders behov och som på ett självständigt och lösningsorienterat sätt tar sig an nya arbetsuppgifter.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi hjälper våra kunder med interimslösningar för redovisningsekonomer, redovisningschefer, ekonomichefer, controllers mm. Experis AB ingår i ManpowerGroup, - Sveriges största bemanningsbolag.
Vi kan erbjuda dig:
• Spännande tjänster på intressanta företag, - både välkända och nystartade
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss.
Vi erbjuder anställning enligt kollektivavtal med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via ansök-länken nedan. Urval kommer att ske löpande utifrån specifika behov från våra kunder. Har du frågor om vad konsultrollen innebär och vilken typ av uppdrag vi arbetar med, är du välkommen att kontakta Charlotte Vestman på tfn; 08-736 28 53.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTherese Rocafort Svensson
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2095309
Observera att sista ansökningsdag har passerat.