Ekonomiansvarig med goda HR-kunskaper
Personalpoolen Mellansverige AB / Redovisningsekonomjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Hammarel AB är placerat lättillgängligt i Örebro. Den egna fastigheten rymmer verkstad och kontor med 30 medarbetare. Bolaget omsätter ca 65 miljoner årligen. Hammarel AB har högsta kreditvärdighet.
Läs mer på
www.hammarel.se Som ekonomiansvarig med goda HR-kunskaper vill vi hitta dig som uppskattar att självständigt driva och ta hand om ekonomin i vårt företag. Du är även den hos oss som blir kontorets centrala punkt, bland annat tack vare att du hanterar vissa beställningar till kontoret, tidsrapportering och löner mm.
Du är ensam i din roll vilket ställer krav på dig att du är trygg i rollen och har både ansvarskänsla och driv.
Vi är en relativt liten grupp, därför kommer du naturligtvis att ha mycket kontakt med såväl kunder som hela vår personalstyrka. Du rapporterar till vår VD Ulf.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av löpande redovisning, bokslutsarbete, avstämningar, moms- och skattedeklarationer. Du kommer även ta fram relevanta rapporter såsom månads- kvartals-, årsvis. Samt arbeta med myndighetsrapportering, försäkringar samt en del "ad hoc"-uppgifter som kan uppstå på kontoret.
Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har ett antal års erfarenhet av arbete med redovisning. Du har hanterat alla delar i redovisningsprocessen och är självgående i upprättandet av bokslut och vara behjälplig tillsammans med vår revisor fram till att även årsredovisningen är godkänd och klar.
För att lyckas i rollen som ekonomichef hos oss är du en person som tycker om utmaningar och vill ta ansvar. I ditt arbete tycker du om ordning och reda I ditt uppdrag behöver du vara trygg och ha en vilja att ta dig an nya utmaningar. Du behöver även känna dig trygg i att ta tag i uppkomna personalfrågor och att du har tidigare erfarenhet av att tolka avtal samt lönehantering.
Som person är du analytisk, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya situationer och har en positiv inställning i allmänhet samt en hög integritet i din roll som ekonomiansvarig.
Vidare är du prestigelös och trivs med att arbeta högt och lågt. Goda kunskaper i Office-paketet, Pyramid är vårt affärssystem, Hogia har vi som lönesystem - så har du tidigare erfarenhet av dem, då är du snabbt igång.
En utmaning som passar dig?
Har du frågor kring tjänsten är Du välkommen att ringa till Personalpoolen Mellansverige AB som arbetar med tillsättningen. Antingen till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt, på tel 070-618 06 75, eller rekryteringskonsult Peter Bogdanov på tel 073-415 13 11.
Vi vill ha din ansökan med personligt brev och CV snarast, dock senast 27/2 2020. Urval kan komma att ske under ansöknings-perioden.
Ansökan sker på
www.personalpoolen.se/lediga-jobb/Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2020-02-13ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPersonalpoolen Mellansverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Personalpoolen Mellansverige AB (org.nr 556646-5901)
Jobbnummer 5094809
Observera att sista ansökningsdag har passerat.