Ekonomiansvarig

Norrbottens Handelskammares Service AB / Ekonomiassistentjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrbottens Handelskammares Service AB i Luleå

Publiceringsdatum
2015-07-10

Beskrivning av verksamheten
Norrbottens Handelskammare är en ideell förening som ägs, styrs och finansieras av Norrbottniska företag. Vi arbetar för Norrbottens bästa och vårt mål är fler och bättre affärer för våra medlemmar. Vi jobbar ständigt med att förbättra förutsättningarna för affärer och är aktiva i det regionala utvecklingsarbetet. Kort och gott för att vi vill att Norrbotten ska bli en ännu bättre plats för företagande. Affärer och opinionsbildning är huvudinriktningen för arbetet, som bedrivs inom tre fokusområden: - Infrastruktur - Internationell handel - Kompetens

Dina arbetsuppgifter
Vi letar efter dig som har jobbat med liknande uppgifter under några år och nu vill jobba i en liten, dynamisk organisation som verkar för utvecklingen av Norrbotten och våra medlemmars bästa. Eftersom del av vår verksamhet omfattar projekt i olika former ser vi gärna att du har erfarenhet av projektredovisning, ytterligare meriterande är erfarenhet av EU-finansierade projekt. Vi ser helst att du har en akademisk examen inom ekonomi och redovisning. För att du ska passa i rollen tror vi också att du behöver ha en stor social förmåga och personliga egenskaper som strukturerad, noggrann, flexibel, analytisk, opretentiös och praktiskt lösningsorienterad. Goda kunskaper i engelska och ytterligare språk är meriterande. För alla tjänster söker vi en person som kan vara en god ambassadör för vår organisation. Norrbottens Handelskammare eftersträvar en jämn könsfördelning i sin organisation, varvid vi särskilt välkomnar manliga sökande.
Då en av våra medarbetare går vidare till nya utmaningar så söker Norrbottens Handelskammare en Ekonomiansvarig som kan ta över det ansvarsfulla uppdraget att sköta vår ekonomiska administration. Arbetsuppgifterna omfattar löpande redovisning, koncernredovisning, reskontrahantering, löner, ekonomisk uppföljning, projektredovisning, rekvisitioner och förberedande bokslutsarbete. Utöver detta kommer du att fungera som ekonomiskt stöd till VD och allmänt projektstöd till våra projektledare.

Utbildning och erfarenhet
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidare Tillträde
Snarast möjligt

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-08
Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt om du är intresserad. Tillträde snarast möjligast. Anställningsform: Heltid, tillsvidare. Vi tillämpar 6 månader provanställning och kollektivavtal finns med Almega.
Ansökan kan skickas till e-postadress: inger@norrbottenshandelskammare.se

Kontakt
VD Inger Edlund Pedersen, 0920-455661 inger@norrbottenshandelskammare.se

Företag
Norrbottens Handelskammares Service AB

Adress
Norrbottens Handelskammares Service AB
97232 LULEÅ

Kontorsadress
Kyrkogatan 13

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0920-455660
E-postadress: inger@norrbottenshandelskammare.se

Jobbnummer
2344480

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrbottens Handelskammares Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrbottens Handelskammares Service AB: