Ekonomiadministratör till huvudkontoret i Stockholm, EBM A-2016/

Ekobrottsmyndigheten / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten i Stockholm, Uppsala, Örebro, Linköping, Sundsvall eller i hela Sverige

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete.

Vi söker en administratör med huvudsaklig inriktning mot ekonomifrågor men även vara behjälplig i personalfrågor. Du kommer att vara placerad på ekonomifunktionen på enheten för styrning och säkerhet på huvudkontoret i Stockholm men även arbeta med administration inom personalområdet.

Publiceringsdatum
2016-07-28

Dina arbetsuppgifter
Som administratör kommer du bland annat att arbeta med systemadministration i Agresso och med fakturahantering. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som ska implementera uppgraderingen av Agresso till nya versionen Milestone. Du kommer också att självständigt sköta den löpande fakturahanteringen. Även andra administrativa arbetsuppgifter inom ekonomifunktionen kan bli aktuellt. I rollen ingår även att stödja personalfunktionen i olika administrativa arbetsuppgifter, tex hantering av reseräkningar och andra arbetsuppgifter inom löneutbetalningsprocessen.

Som administratör på huvudkontoret ingår löpande kontakter med verksamheten såväl skriftligt som muntligt.

Du förväntas bidra i det pågående utvecklingsarbetet inom huvudkontoret och i ditt uppdrag kommer att ingå att vid behov hjälpa till i andra delar av huvudkontorets verksamhet.

Kvalifikationer
Minst fem års erfarenhet av administrativt arbete Erfarenhet av redovisningssystemet Agresso Mycket goda kunskaper i Officepaketet och dokumenterad vana att snabbt lära dig och behärska nya IT system Dokumenterad erfarenhet av att självständigt lösa problem, utveckla administrativa processer och arbeta med ständiga förbättringar Mycket god förmåga att formulera dig i tal och skrift
Meriterande

Erfarenhet från rättsväsendet eller annan statlig myndighet

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som drivs av att ge god service, är prestigelös och problemlösande. Som person är du ansvarstagande och driven. Du har mycket god förmåga att skapa struktur och effektivitet i ditt arbete. Du har lätt för att kommunicera med andra och en mycket god förmåga att samarbeta i team samt skapa och upprätthålla goda relationer

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Tjänsten är placerad vid Ekobrottsmyndighetens huvudkontor i Stockholm och är en tidsbegränsad allmän visstidsanställning till och med 31 dec 2017. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om anställningen lämnas av Fredrik Holmberg och personalspecialist Åsa Pyka tfn 010-56xxx. Fackliga företrädare är för SACO-S Jonatan Meyer tfn 010-562 93 78, för ST Robert Nuse tfn 010-562 90 56 och för Polisförbundet Lars-Åke Edlund tfn 010-562 91 24.

Välkommen med din ansökan via "skicka din ansökan !" senast den 17 aug 2016.

Varaktighet, arbetstid

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-17
Ansökan kan skickas till e-postadress: noreply@ekobrottsmyndigheten.com
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
noreply@ekobrottsmyndigheten.com

Företag
Ekobrottsmyndigheten

Adress
Ekobrottsmyndigheten
Box 22098
10422 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 14

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2968988

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekobrottsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekobrottsmyndigheten: