Ekonomiadministratör till ett brett utvecklande uppdrag

Tjörns kommun, Ekonomiavdelningen, upphandling / Ekonomiassistentjobb / Tjörn
2025-06-18


Visa alla ekonomiassistentjobb i Tjörn, Stenungsund, Kungälv, Öckerö, Orust eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tjörns kommun, Ekonomiavdelningen, upphandling i Tjörn

På Tjörn får medarbetarna ta plats! Inom Tjörns kommunkoncern står arbetsklimat och omsorg om varandra högt i kurs. Beslutsvägarna är korta, arbetsverktygen effektiva och kollegorna hjälpsamma. Du har stor frihet inom ditt yrkesfält och är med och påverkar utvecklingen. Det är enkelt att umgås och skapa kontakter med kollegor, chefer och politiker. Så börja jobba inom Tjörns kommunkoncern du också - här finns gott om plats att ta!

Tjörn - möjligheternas ö hela året och för hela livet är Tjörns vision.

Vi letar efter dig som vill ta ansvar och bidra med din kompetens inom ekonomiadministration och delta i vår resa till att bli ett ännu bättre ekonomistöd. Ekonomiavdelningen på Tjörns kommun är centralt organiserad och vi stödjer samtliga av kommunens förvaltningar i deras ekonomiarbete. Denna tjänst är nyinrättad och innebär att du är ett ekonomiadministrativt stöd till kommunstyrelsens avdelningar.

Publiceringsdatum
2025-06-18

Arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör har du ett brett uppdrag där du arbetar med löpande ekonomiadministration i nära samarbete med både ekonomer och verksamheten. Du hanterar kund- och leverantörsfakturor, ger stöd i budgetarbete och ekonomisk uppföljning, samt deltar i internkontroll och avtalsuppföljning. Rollen innefattar även rapportering och dokumentation enligt våra rutiner, liksom ett aktivt samarbete med såväl kollegor som externa kontakter.

Vi vill skapa utrymme för att ge bättre service till dem vi finns till för, därför är en viktig del i uppdraget att du aktivt bidrar till att utveckla arbetssätt och processer. Tjänsten är nyinrättad och vi söker dig som inte bara trivs med förändring, utan ser det som en möjlighet att påverka och förbättra både din egen roll och vår gemensamma verksamhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig med fullgjord gymnasieutbildning samt goda kunskaper i Officepaketet. Du är en van systemanvändare, gärna med vana att arbeta i ekonomisystem. Har du erfarenhet av att hantera kund- och leverantörsfakturor är det meriterande.

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration, gärna inom offentlig förvaltning. Du behöver vara noggrann och ta eget ansvar, samtidigt som du kommunicerar tydligt och trivs med att skapa och vårda goda relationer. Vi värdesätter ett gott bemötande både internt och externt. Därför söker vi dig som har en naturlig förmåga att möta andra med respekt, lyhördhet och ett positivt förhållningssätt.

Känner du att beskrivningen stämmer in på dig så vill vi gärna att du söker. Vi kommer att lägga stor vikt på personlig lämplighet och kommer att arbeta med ett löpande urval under annonseringstiden.

ÖVRIGT
Urval kommer att ske löpande under annonseringstiden, så sök redan idag!

Medarbetarna i kommunkoncernen ska ha en bra arbetsmiljö och arbete i balans med familj, vänner och fritid. Vi tillämpar en rökfri arbetstid och arbetsgivaren erbjuder bl a förmåner som friskvårdsbidrag. När du har varit anställd mer än tre månader blir du automatiskt medlem i vår fritidsförening, TKFF, som både anordnar och sponsrar olika aktiviteter. Du får ett årskort till Nordiska akvarellmuseet. Alla nya månadsanställda erbjuds en heldags kommunövergripande introduktionsdag. Är du tillsvidareanställd har du möjlighet att leasa en miljöbil som personalbil.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har upphandlat med bemannings- och rekryteringsföretag.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem Visma Recruit/Offentliga jobb i enlighet med GDPR.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-07-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Klk 2025/198".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tjörns kommun (org.nr 212000-1306)

Arbetsplats
Tjörns kommun, Ekonomiavdelningen, upphandling

Kontakt
Enhetschef
Jenny Canderudh
jenny.canderudh@tjorn.se
0304-60 16 99

Jobbnummer
9393924

Prenumerera på jobb från Tjörns kommun, Ekonomiavdelningen, upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tjörns kommun, Ekonomiavdelningen, upphandling: