Ekonomiadministratör till ekonomiavdelningen
Värnamo Kommun / Ekonomiassistentjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo,
Jönköping,
Simrishamn,
Ludvika eller i
hela Sverige Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna.
Publiceringsdatum2022-05-23BeskrivningEkonomiavdelningen tillhör kommunledningsförvaltningen och ansvarar bland annat för upphandlingar, elektronisk handel, leverantörsfakturor, kundreskontran, budget och bokslutsprocess.
Värnamo kommun arbetar för att effektivisera inköpsprocesser och fakturarutiner för att minimera antalet papperstransaktioner, detta genom att digitalisera flödet av beställningar och fakturor.
Dina arbetsuppgifterDu kommer arbeta med administration av kommunens leverantörsreskontra och e-handel i vårt ekonomi- och inköpssystem Raindance. Du kommer också att arbeta med övrig ekonomiadministration. De dagliga arbetsuppgifterna består bland annat av registrering av inkommande pappersfakturor, hantering och utredning av påminnelser och inkassokrav. Du hanterar dagligen supportärenden, både via telefon och ärendehanteringssystem. Du kommer även arbeta med uppföljning och delta i enhetens effektiviseringsarbete. Du kommer också att arbeta med utbildning av leverantörsreskontran för användarna.
KvalifikationerÖnskvärt är att Du har examen som redovisningsekonom men baskravet är att Du innehar gymnasial utbildning inom administration eller ekonomi, samt goda kunskaper i Excel. Om du har erfarenhet av administrativt arbete inom leverantörsreskontra och e-handel är detta meriterande, likaså om du har god erfarenhet av Raindance. Du har god datorvana och känner dig bekväm i IT-miljö, då större del av arbetet sker i våra olika IT-system.
Du har en god kommunikationsförmåga då du hanterar både interna och externa kontakter. Det är en fördel om du känner dig bekväm med att hålla interna presentationer och utbildningar.
Som person trivs du med att arbeta både självständigt och i team. Du har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och är noggrann även under tidspress. Du tycker om rutinuppgifter och förstår vikten av att arbeta proaktivt och har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Då uppdraget är omväxlande behöver du kunna strukturera ditt eget arbete och vara självgående. Du kan lätt kommunicera svenska språket i tal och skrift.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning.
Du söker tjänsten via knappen Sök tjänst
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2022-06-15 eller enligt överenskommelse tom 2023-02-28, med chans till förlängning. Visstidsanställning till 2023-02-28
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVärnamo kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/323".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Värnamo kommun (org.nr 212000-0555)
Arbetsplats Kommunledningsförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Redovisningsenheten
Kontakt Peter Karlsson
0370-378122 Jobbnummer 6675644
Observera att sista ansökningsdag har passerat.