Ekonomiadministratör på deltid till Organic Response i Linköping

AxÖ Consulting AB / Ekonomiassistentjobb / Linköping
2025-10-30


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Linköping, Finspång, Motala, Norrköping, Boxholm eller i hela Sverige

Vi söker en ekonomiadministratör till Organic Response i Linköping för ett längre konsultuppdrag på deltid.

Tjänsten passar dig som vill ha flexibilitet i din vardag och kombinera arbetet med exempelvis studier eller annan sysselsättning. Här får du möjlighet att arbeta brett inom ekonomi - med fokus på kund- och leverantörsreskontra, men även delta i bokslutsarbete och avstämningar.

Detta är en chans att bli del av en innovativ och hållbar internationell verksamhet, som är en del av Fagerhultgruppen - en global koncern med starkt fokus på ljus, teknik och hållbarhet.

Urval sker löpande - välkommen med din ansökan redan idag!

Varför du ska söka
Det här är en roll för dig som trivs med struktur, noggrannhet och ansvar. Du arbetar nära bolagets ekonomiansvariga och hanterar löpande ekonomiadministration såsom fakturaflöden, avstämningar och rapportering.

Här möts du av en lösningsorienterad och stöttande chef och en kultur där man samarbetar för att hela tiden förbättra arbetssätt och processer. Du får följa dina delar hela vägen och bidra till utveckling - både av rutiner och system. Rollen erbjuder stor flexibilitet och möjlighet att arbeta hemifrån vid behov.

Om Bolaget
Organic Response är en del av Fagerhult Group, en familj bestående av 13 framstående bolag inom belysningsbranschen. Som medlem i denna internationella koncern så leder Organic Response utvecklingen av smarta belysningslösningar och drivs av ett starkt engagemang för innovation, hållbarhet och kvalitet.

Bolaget verkar i en spännande och växande bransch, där teknik och hållbarhet möts. Hos Organic Response får du arbeta i en lärande miljö med korta beslutsvägar och en positiv, hjälpsam och lösningsorienterad kultur.

Om rollen
Som ekonomiadministratör får du en bred roll där du både arbetar operativt och bidrar till utveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

- Hantering av kund- och leverantörsreskontra
- Fakturaflöden - digital hantering, granskning och uppföljning
- Avstämning av bankkonton och hantering av betalningar
- Rapportering på veckobasis samt sammanställning av underlag
- Avstämning av balanskonton och skattekonto
- Kvartalsvis momsrapportering och periodisk sammanställning
- Deltagande i förbättrings- och systemutvecklingsarbete

Du blir den som har bäst överblick över dina ekonomiflöden och är en viktig del i att säkerställa ordning, struktur och kvalitet i ekonomiarbetet.

Vem är du?
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning inom ekonomi, gärna kompletterad med eftergymnasiala studier. Du har erfarenhet av fakturahantering och ekonomiadministration, gärna från en mindre ekonomiavdelning där du fått insyn i flera delar av redovisningen.

Som person är du nyfiken, självgående och ansvarsfull. Du tycker om att förstå helheten och arbetar noggrant även när tempot varierar. Du har god kommunikativ förmåga, trivs med internationella kontakter och uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska.

Vi ser gärna att du bor i Linköping med omnejd då omfattningen av tjänsten kan komma att öka över tid.

Om konsultuppdraget
Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.

Information och ansökan
Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/329".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
AxÖ Consulting AB (org.nr 559099-7531)

Arbetsplats
AxÖ Consulting

Kontakt
Andreas Karlsson
070-2297171

Jobbnummer
9581119

Prenumerera på jobb från AxÖ Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AxÖ Consulting AB: