Ekonomiadministratör med erfarenhet av kundreskontra
Örebro kommun / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Brinner du för ekonomi och administration? Har du dessutom erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter? Då kan det här vara möjligheten du har väntat på! Ta chansen att bli en viktig spelare inom ekonomiadministrationen hos Örebro kommun och ta del av en givande arbetsmiljö där du kan göra verklig skillnad varje dag.
Publiceringsdatum2023-08-17Om tjänstenVälkommen till oss på Ekonomiadministrationen, en av fem dynamiska enheter inom Örebro kommuns ekonomiavdelning!
I rollen som ekonomiadministratör kommer du att bli en oumbärlig del av vårt team, med ansvar för en mångfald av spännande uppgifter. Från att hantera kommunens kundreskontra och fakturahantering till att arbeta med filintegrationer, Sus-filer, avstämningar, avskrivningar och inkassofrågor - din roll kommer vara mångsidig och givande. Vi ser dig som en nyckelspelare då du ger stöd åt både våra ekonomer och chefer inom förvaltningarna. Dessutom kommer du att ta plats som en viktig länk i vår andra linjens support, där du kommer att besvara ekonomirelaterade frågor från medborgare och våra engagerade medarbetare.
Ditt team är en sammansvetsad grupp där gemensamma mål och rutiner är avgörande för framgång. Med gott kollegialt stöd samt dator, telefon och plattformar som Teams som dina verktyg, kommer du att kunna erbjuda enastående service till våra verksamheter.
Om du har en passion för att arbeta målinriktat och uppskattar att se resultatet av ditt arbete, så är den här tjänsten skräddarsydd för dig. Och med en positiv inställning till utveckling och utmaningar kommer du att trivas och blomstra här hos oss!
Exempel på arbetsuppgifter:
• hantera kundfakturaflödet
• skapa bokföringsordrar
• läsa in filintegrationer
• avstämningar av balanskonto
• hantera inkassoärenden i Visma
• agera supportlinje
Om arbetsplatsen
Befattningen kommer att vara placerad på ekonomiavdelningen som ger stöd inom inköp, ekonomi- och verksamhetsstyrning samt redovisning. Vi är ca 100 medarbetare. Ekonomiavdelningen är mitt i ett utvecklingsarbete där vi ser över processer, rutiner och roller. Syftet är att digitalisera, automatisera och standardisera arbetet inom hela inköps- och ekonomiprocessen för att frigöra ytterligare tid till analys, lednings- och beslutsstöd. Vi är en del av Kommunledningsförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.
Verksamheten arbetar för närvarande i aktivitetsbaserade kontor på Ringgatan, beläget centralt på väster i Örebro, men kommer inom kort att flytta in i nyrenoverade och toppmoderna kontor på Åbylunden i Örnsro.
KvalifikationerTill rollen som ekonomiadministratör söker vi dig som har god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt. Du förstår innebörden av självledarskap men kan även arbeta bra ihop med andra. Vidare är du noggrann och lägger stor vikt vid kvalitativt arbete. Då vårt arbete är i ständig förändring har du lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ekonomiavdelningen befinner sig i en digitaliseringsprocess, därför är en positiv inställning till utveckling samt att du gillar utmaningar en förutsättning för att du ska trivas. För att trivas i rollen bör du även ha ett intresse och en förmåga att hjälpa andra och att leverera god service.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer• gymnasial utbildning inom ekonomi alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi, t.ex. YH-utbildning
• erfarenhet av ekonomisystem, tex Raindance
• dokumenterad erfarenhet av att arbeta i kundreskontraflödet
• goda kunskaper i Excel
Meriterande:
• erfarenhet av att ha arbetat med Workflow i Raindance
• erfarenhet av arbete med inkassoärenden
• dokumenterad erfarenhet av redovisning och/eller bokföring
Tjänstens omfattning och tillträdeAnställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 2
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Vid frågor är enhetschef Eva-Marie Gustafsson lättast att nå via e-post.
Så ansöker duSista ansökningsdag är 31 augusti.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Örebro kommun (org.nr 212000-1967),
http://www.orebro.se Arbetsplats Örebro Kommun
Kontakt Enhetschef
Eva-Marie Gustafsson
019-21 53 33 Jobbnummer 8038132
Observera att sista ansökningsdag har passerat.