Ekonomi-/Redovisningsassistent – Kundreskontra

Resurs Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resurs Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sollentuna, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Resurs Bemanning AB

Publiceringsdatum
2012-12-04

Dina arbetsuppgifter
EkonomResurs söker för kunds räkning en Ekonomi-/redovisningsassistent. Vår kund finns i Frihamnen och på ekonomiavdelningen jobbar idag 15 personer, varav 4 personer ingår i kundreskontragruppen. Dina ansvarsområden kommer att vara uppläggning av kunder, intern och extern fakturering manuellt och via fil samt bokning av interna och externa inbetalningar manuellt och med fil.

I denna roll ingår även arbetsuppgifter som:

• Kravhantering för svenska och utländska kunder
• Veckovis rapportering av obetalda fakturor
• Boka periodiseringar och upplupna intäkter
• Reskontra- och bankkontoavstämningar månadsvis
• Hantera valutakursdifferenser

Som Ekonomi/Redovisningsassistent så är det viktigt att arbeta i enlighet med uppsatta tidsplaner och i enlighet med interna kvalitetsprocesser. Företaget uppmuntrar eget ansvar och initiativtagande för att kontinuerligt kunna förbättra rutiner och processer.

Arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med företagets kunder, avdelningar inom den interna organisation, bokslutsansvariga samt kontakt med interna och externa revisorer. Utmaningar finns i att förbättra processerna för att arbeta på ett så effektivt sätt som möjligt.

Utbildning och erfarenhet
Vi ser att du har några års erfarenhet som ekonomi-/redovisningsassistent. Du trivs bra i din roll och du har en god redovisningskompetens och prioriteringsförmåga. Du får gärna ha vana från att arbeta med större flöden alternativt från en bredare roll i ett mindre företag. Du har erfarenhet från att arbeta i olika affärssystem och excel. Din svenska och engelska är flytande i både tal och skrift. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i olika projekt men inget krav.

Vi tror att du som söker tjänsten är en positiv och prestigelös person som samtidigt är driven och sporras av att hitta lösningar och hjälpa andra.

Det är viktigt att du är ansvarfull, driven och noggrann. Det också viktigt att du är kommunikativ och har ett utvecklat "service tänk" och trivs med att ha både interna och externa kunder. Du är självklart stresstålig också van att hålla dina deadlines och arbeta i enlighet med uppsatta tidplaner. Du är självgående men trivs också med att arbeta i grupp och samarbetar väl med andra.

Låter tjänsten intressant?

Ansök till tjänsten genom att klicka på länken.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta någon av våra konsultchefer Charlotte Österlin på telefon 08 -555 351 35 eller Åsa Myrin på telefon 08-555 350 54

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
EkonomResurs är ett av Sveriges ledande kompetensförmedlingsföretag inom ekonomi, lön och finans. Vi finns i hela landet och erbjuder tjänsterna personaluthyrning, rekrytering och konsultförmedling. EkonomResurs är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. EkonomResurs är ISO-certifierat samt ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Läs mer om oss på www.ekonomresurs.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-04
Ange följande referens när du ansöker: 497
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Resurs Bemanning AB

Adress
Resurs Bemanning AB
BOX 6017
10231 Stockholm

Jobbnummer
1408185

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resurs Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resurs Bemanning AB: