Ekonomi- och virkesadministratör till AB Karl Hedin
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Är du en positiv och engagerad person som tidigare har erfarenhet från arbete inom ekonomi? Är du redo för nästa utmaning och vill bredda din kompetens ytterligare? Då har vi på Adecco möjlighet att erbjuda dig en tjänst som ekonomi- och virkesadministratör hos vår kund AB Karl Hedin i Krylbo!
Publiceringsdatum2017-06-28Om tjänstenAB Karl Hedin är en familjeägd trähandelskoncern med ca 1000 anställda och en omsättning på knappt 4 miljarder kr. Råvara från skogarna i Bergslagen försågas och förädlas lokalt till framförallt byggprodukter och specialemballage. AB Karl Hedin är en av Sveriges ledande privatägda träkoncerner och det är vi stolta över. Vi vill stå för trygghet, lokal närvaro, hög kvalitet, kompetent personal och brett utbud, samtidigt som vi värnar om både människorna och naturen på de orter där vi verkar. Och vi blir lika stolta varje gång våra kunder bekräftar det.
Tjänsten kommer att ingå i Råvaruavdelningen som har till uppgift att försörja våra sågverk med råvara, totalt arbetar ca 35 personer med inköp av skogsråvaran. I din roll som ekonomi- och virkesadministratör kommer du att ingå i ett team om två personer där du kommer att ansvara för löpande bokföring och redovisning. Du har även fokus på virkesredovisning och arbetar med uppföljning av virkesköp och virkesförsäljning, kontrollerar virkesmätningar och avlastar virkesköparna administrativt. I arbetet ingår även att arbeta med månadsavstämningar, fakturering, avräkningar, registrering av bränslekvitton och transportredovisning.
Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från löpande bokföring och redovisning samt vana av att hantera såväl kund- som leverantörsreskontra och månadsavstämningar. Om du har utbildning på gymnasienivå eller motsvarande så är det en klar fördel för att lyckas bra i tjänsten. Det är mycket meriterande om du tidigare arbetet med virkesadministration eller har skoglig utbildning samt erfarenhet av bokslut och budget.
Det här är ett jobb för dig med god planeringsförmåga, som är noggrann och strukturerad och flexibel till sättet. Om du har lätt för att samarbeta med andra, är engagerad och intresserad av arbetet och med förmåga att ta egna initiativ och genomföra ditt arbete på ett målinriktat sätt kommer du uppskatta denna tjänst.
Viktigt för tjänsten är:
• tidigare erfarenhet och förståelse av löpande bokföring och redovisning
• goda IT-kunskaper och datorvana
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten är på heltid hos vår kund AB Karl Hedin i Krylbo. Tjänsten planeras att tillsättas under sommaren 2017. Uppdraget är till en början på 6 månader där det finns mycket goda möjligheter till anställning direkt hos kunden för rätt person. Du blir anställd av Adecco som ambulerande konsult och erbjuds en provanställning på 6 månader.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Madeleine Olivemark på 0223-65 20 53.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadeleine Olivemark
madeleine.olivemark@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Bangårdsgatan 1
73740 FAGERSTA
KontorsadressBangårdsgatan 1
Jobbnummer 3578648
Observera att sista ansökningsdag har passerat.