Ekonomi- och löneadministratör till IF Elfsborg
AB Effektiv Borås / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Effektiv Borås i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Är du intresserad av att arbeta i en organisation som drivs av hjärta och engagemang, och dessutom har mycket god kunskap inom löneadministration, kan detta vara rollen för dig! Vill du vara med och utveckla övriga rutiner och arbetssätt på ekonomiavdelningen så kan vi ha en perfekt match!
IF Elfsborg söker nu en Ekonomi- och Löneadministratör som vill ta fullt ansvar för en komplex löneadministration men även arbeta med den löpande redovisningen.
Om vår kund
Den 26 juni 1904 grundades Borås Fotbollslag av nitton tonårsgrabbar. Grundandet skedde i ordenshuset i stadsdelen Landala och detta var fröet till vad som skulle komma att bli en av Sveriges mest framgångsrika fotbollsklubbar. 1906 blev föreningen medlem i Riksidrottsförbundet och namnet ändrades samtidigt till IF Elfsborg. Idag är IF Elfsborg även mycket mer än fotboll. Vi Tillsammans är samlingsnamnet för IF Elfsborgs samhällsengagemang och föreningens sätt att vara en medspelare i vår region. Som elitförening är vi en förebild för många och vill därför även verka som en positiv kraft i samhället.
Publiceringsdatum2022-02-03ArbetsuppgifterI rollen som Ekonomi- och Löneadministratör hos IF Elfsborg kommer du att ansvara för samtliga löner med tillhörande processer. Du kommer ha ett nära samarbete med spelare, myndigheter och övrig organisation. Här blir du en del av en prestigelös organisation, där du under stort eget ansvar säkerställer hela löneprocessen samt i nära samarbete med ekonomichef sköta den löpande redovisningen. Tjänsten är på heltid och tillträde är snarast möjligt.
Arbetsdagen erbjuder en variation av uppgifter, exempelvis:
• Operativt arbete med hela löneprocessen
• Löpande redovisning
• Kund- och leverantörsreskontra
• Moms- och arbetsgivarrapporter
• Avstämningar
ProfilVi söker dig som har erfarenhet och stort intresse av löneadministration och andra ekonomiuppgifter. Då det är specifika utmaningar i den här rollen så är det viktigt att du är nyfiken och tycker om att lära dig nytt. Du är van att arbeta självständigt och är inte rädd för att ta egna beslut. Det är meriterande med kunskaper i Hogia Lön och Microsoft Dynamics 365 Business Central.
Ditt arbetssätt karaktäriseras av kvalitet och självständighet samtidigt som du är handlingskraftig. Vidare är du ansvarsfull och strukturerad samt trivs med att arbeta i team. Vi erbjuder dig en roll som är viktig för hela vår verksamhet hos en förening vars kommunikation präglas av öppenhet, ärlighet och professionalism.
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 27 februari. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth på
jens@effektiv.se eller Marie Wikström på
marie@effektiv.seOm företagetEffektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.
Sökord
Ekonomi, lön, redovisning, bokföring, administration
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Effektiv Borås
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3870".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Effektiv Borås (org.nr 556944-7666),
http://effektiv.se/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Jens Lindroth
jens@effektiv.se Jobbnummer 6306212
Observera att sista ansökningsdag har passerat.