Ekonom med inriktning mot redovisning
Stockholms Universitet / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2017-04-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom med inriktning mot redovisning" (publicerad 2019-04-08) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige vid Institutet för social forskning. Sista dag att ansöka är 2017-05-22.
Institutet för social forskning (SOFI) vid Samhällsvetenskapliga fakulteten, Stockholms universitet, är ett forskningsinstitut med omkring 80 anställda. Vi forskar om socialpolitik, välfärd, ojämlikhet och arbetsmarknadsprocesser. SOFI har också en egen utbildning på grundnivå, AKPA, som anordnar kurser i Arbetsmarknadskunskap med management.
Publiceringsdatum2017-04-26Dina arbetsuppgifterDu ska självständigt sköta ekonomin och handläggning av institutets forskningsprojekt där också EU-projekt förekommer. I dessa arbetsuppgifter ingår allt från att vara behjälplig vid projektansökan till tolkning av regelverk, framtagande av projektbudget, uppföljning och redovisning. Du ska även vara ansvarig för inköp och upphandling på institutet. Även andra administrativa arbetsuppgifter ingår. Det är av stor vikt att du självständigt kan driva och förbättra processerna inom dina egna ansvarsområden. Du kommer att samarbeta med den administrativa chefen i bokslutsarbetet, främst i rollen som ansvarig för forskningsprojekten. Arbetet kräver ett nära samarbete med forskare, den administrativa chefen, institutets övriga medarbetare, universitetets centrala avdelningar samt viss kontakt med externa finansiärer.
Kvalifikationer• Du har lägst en kandidatexamen i företagsekonomi, med inriktning mot redovisning.
• Du har mycket god förståelse för redovisning och vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av ekonomi- och redovisningsarbete.
• Du är en van användare av Office-paketet och har mycket goda kunskaper i Excel.
• Du ska kunna förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska både i tal och skrift.
Arbetet ställer höga krav på att du är noggrann, strukturerad och kan ta egna initiativ. Du ska ha god förmåga att leverera vid utsatta deadlines och analysera och lösa problem. Du ska ha lätt för att samarbeta med olika personer och kunna agera professionellt i olika sammanhang. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontaktuppgifter för detta jobbNärmare information om anställningen lämnas av Maria Mårtensson, tfn 08-16 40 74,
maria.martensson@sofi.su.se.
Fackliga företrädare
Anqi Lindblom-Ahlm (Saco-S) och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt
seko@seko.su.se (SEKO).
Så ansöker duDu söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar - sökande.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet - hos oss ger utbildning och forskning resultat.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningStockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms universitet
AdressStockholms universitet
Stockholm
10691 10691
KontorsadressStockholm
Jobbnummer 3462078
Observera att sista ansökningsdag har passerat.