Ekonom med erfarenhet av inköp

Länsstyrelsen I Värmlands Län, Ekonomienheten / Administratörsjobb / Karlstad
2025-07-03


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen I Värmlands Län, Ekonomienheten i Karlstad

Länsstyrelsen är en viktig samordnande länk i gränssnittet mellan stat, region, kommun, näringsliv och enskilda. Länsstyrelsen verkar för att nationella mål får genomslag i länet, samtidigt som hänsyn tas till regionala förhållanden och förutsättningar. I det ingår att balansera angelägna samhällsintressen och reda ut målkonflikter. Länsstyrelsen har ett brett och mångfacetterat uppdrag både när det gäller uppgifter och sakområden. Myndighetens huvudsakliga uppgifter inkluderar tillståndsprövning, tillsyn, kunskapsförmedling samt samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.

Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län kan du vara rätt person för oss.

Publiceringsdatum
2025-07-03

Beskrivning
Tjänsten som ekonom är placerad vid Ekonomienheten som ingår i avdelningen Verksamhetsstöd vid Länsstyrelsen Värmland.

Verksamhetsstöd innefattar även Informationshantering och HR, Kommunikation och Intern Service

Ekonomienheten arbetar med ekonomiska processer så som redovisning och årsredovisning och upphandling.

Vi utökar nu verksamheten och söker en erfaren, självgående och initiativtagande ekonom med visst fokus på inköp och uppföljning av detsamma.



Dina arbetsuppgifter
Som ekonom kommer du kommer att få möjlighet att jobba med ekonomistöd till verksamheten och hjälpa till med löpande redovisning, uppföljning och andra vid en ekonomienhet vanliga arbetsuppgifter. I arbetsuppgifterna ingår även att bistå budgetansvarig med stöd vid inköp.

Du förväntas delta i olika typer utvecklingsprojekt inom verksamhetsområdet, ibland inom myndigheten och ibland i nationella sammanhang.

Du är noggrann och kvalitetsmedveten och van att arbeta mot deadlines. Du har en god analytisk förmåga samtidigt som du samarbetar väl med andra och har en god kommunikativ förmåga såväl muntligt som skriftligt.

Tjänsten innebär ett nära samarbete med chefer och medarbetare inom myndigheten. Därför är det viktigt med ett konsultativt förhållningssätt, god samarbetsförmåga, att du har lätt för att skapa goda relationer samt har en känsla för service och tillgänglighet.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskole-/universitetsexamen i ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kunskap om och erfarenhet av inköp, förhandlingsteknik, administration och uppföljning av avtal. Du har även erfarenhet av löpande redovisnings- och bokslutsarbete. Du har vana av att arbeta självständigt och tar ansvar för resultatet av ditt arbete och att uppsatta mål uppnås.

Arbetets karaktär ställer höga krav på noggrannhet och förmåga att ta på sig nya och förändrade uppgifter. Som person har du en mycket god samarbets- och analysförmåga, gillar ordning och reda och är stresstålig. Du har goda datakunskaper, är van att använda Officepaketet och är bekväm med att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



Anställningsvillkor
Tjänsten innebär placering i myndighetens kris-och krigsorganisation.
Tjänsten omfattar heltid och gäller tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning som regel på våra tillsvidareanställningar.

För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6280-2025".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Värmlands län (org.nr 202100-2395)

Arbetsplats
Länsstyrelsen I Värmlands Län, Ekonomienheten

Kontakt
Katja Berglund (Nås v28 och 31)
010-2247208

Jobbnummer
9415862


Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen I Värmlands Län, Ekonomienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen I Värmlands Län, Ekonomienheten: