Ekonom
Kristianstads kommun / Företagsekonomjobb / Kristianstad
2016-09-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2024-01-05) ⬅️
Visa alla företagsekonomjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige OMS:2016:87
Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Den centrala ekonomienheten består av sju ekonomer, sex ekonomiassistenter, planeringssekreterare, verksamhetscontroller och IT-samordnare. Enheten leds av förvaltningens ekonomichef.
Publiceringsdatum2016-09-02Dina arbetsuppgifterSom ekonom hos oss kommer du att få vara med om att utveckla förvaltningens ekonomistyrning samt bidra till att ge gott stöd till förvaltningens chefer. I rollen som ekonom identifierar du problem och föreslår lösningar utifrån ett verksamhets- och utvecklingsperspektiv för att möjliggöra ekonomi i balans.
I arbetsuppgifterna ingår budget, budgetuppföljning, bokslut och eventuellt räkenskapssammandrag. Du kommer även att leda och delta i projekt på olika nivåer i förvaltningen.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen med ekonomisk inriktning. Vidareutbildning inom ekonomiområdet, exempelvis bemanningsekonomi anses meriterande. Du har flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete samt vana att arbeta med IT-baserade ekonomisystem och Office-paketet.
Erfarenhet av bemanningsekonomi inom vård, skola eller omsorg, helst från en politiskt styrd organisation, anses meriterande. Meriterande anses även erfarenhet av räkenskapssammandrag, resursfördelning och arbete med projekt. Vi ser gärna att du har arbetat med i flera ekonomisystem samt har kännedom om lagar och avtal inom området.
Du är drivande, positiv och engagerad. Du har lätt att kommunicera ekonomiska frågor i såväl tal som skrift.
B-körkort är meriterande.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% Tillträde snarast/enligt överenskommelse
För mer information, ta kontakt med
Anna Falkenstam, Ekonomichef, 044-13 53 81
För facklig information, ta kontakt med
Erika Almström, SACO, 044-13 62 63
Sista ansökningsdatum
2016-09-18
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida
www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp att söka, kontakta handläggare Malin Josefsson på 044-13 60 14. Vid frågor gällande arbetet/tillsättningen kontakta rekryterande chef.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress för att vi ska kunna kontakta dig.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: OMS:2016:87
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 3026403
Observera att sista ansökningsdag har passerat.