Ekonom

Katrineholms kommun, Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförva / Administratörsjobb / Katrineholm
2008-03-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2009-05-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförva i Katrineholm

Vård- och omsorgsförvaltningen svarar för
• folkhälsa
• handikappomsorg
• äldreomsorg

Publiceringsdatum
2008-03-17

Arbetsuppgifter
Vård- och omsorgsförvaltningen ska genom systematisk bedömning av befolkningens behov av hälsofrämjande och förebyggande insatser, social service, omvårdnad och/eller hälso- och sjukvård tillhandahålla tjänster av hög kvalitet med ett helhetsperspektiv, inom givna ekonomiska ramar. Befolkningens behov och brukaren/patienten/individen ska vara i centrum.
Den gemensamma värdegrunden som antagits av vård- och omsorgsnämnden och som utgår från ett humanistiskt synsätt ska prägla alla verksamheter inom vård- och omsorgsförvaltningen.
Ekonomerna på vård- och omsorgsförvaltningen tar fram underlagsuppgifter för budget och bokslut och ska vara internkonsult och stöd till cheferna i förvaltningen gällande ekonomiska frågor. Ekonomerna ansvarar för förvaltningens internkontroll av ekonomiska transaktioner, avstämning och uppbokning på avräkningskonton samt upprättandet av internbudget. I tjänsten ingår också att göra ekonomiska utredningar, uppföljningar, analys och vara ansvarig för beställnings- och fakturasystemet Proceedo.
Ekonomerna bidrar med intern information, stöd till och dialog om ekonomiadministration inom vård- och omsorgsförvaltningens verksamheter. Det gör att arbetet kräver en nära samverkan med förvaltningens chefer.
Tjänsten är underställd ekonomichefen på vård- och omsorgsförvaltningen och ingår i förvaltningens administrativa grupp.

Kvalifikationer
Du ska ha en ekonomisk högskoleutbildning med inriktning mot redovisning, gärna en magisterexamen inom relevant område. Du får gärna vara nyexaminerad men vi vill att du har några års arbetslivserfarenhet, gärna från offentlig verksamhet. Erfarenhet av ekonomiskt arbete inom offentlig förvaltning, av fakturasystemet Proceedo och ekonomisystemet Agresso är önskvärt.
Arbetet kräver goda datakunskaper, dokumentationsvana samt erfarenhet av att arbeta med uppföljning/utvärdering. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift då arbetet till viss del består av dokumentation/skrivelser är också ett krav. Kunskaper i kalkylering är önskvärt.
Som person ska du
• Ha förmåga att vara rak, tydlig och kunna driva och ta de beslut som krävs för att nå uppställda mål
• Vara engagerad men prestigelös
• Vara kommunikativ, kunna ta emot information och föra den vidare
• Ha samarbets- och samordningsförmåga
• Kunna bidra till att skapa bra arbetsklimat
• Ha god självkännedom
• Kunna arbeta strategiskt, självständigt och ta ansvar
• Vara initiativrik, självgående och utvecklingsinriktad.
Vi eftersträvar mångfald i våra arbetsgrupper och välkomnar sökanden med olika bakgrund

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare
Heltid/Deltid
Tillsvidare, tillträde: Enl. ö.k.

Ersättning
Fast lön
Lön/Sysselsättningsgrad: 100 %. Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-04-06
Ange följande referens när du ansöker: 48/08

Kontakt
Gunvor Hultin, 0150-575 29

Facklig kontakt
Fackliga företrädare, 0150-570 00

Företag
Katrineholms kommun, Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Katrineholms kommun, Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Upplandsgatan 2
64180 Katrineholm

Jobbnummer
167000

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Katrineholms kommun, Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförva

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Katrineholms kommun, Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförva: