Ekonom

Montico HR Partner AB / Ekonomichefsjobb / Eksjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Eksjö, Nässjö, Ydre, Vetlanda, Kinda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Montico HR Partner AB i Eksjö, Nässjö, Ydre, Vetlanda, Kinda eller i hela Sverige

Montico HR Partner AB

Kundföretaget
Sedan 1944 har Ydre Grinden AB försett de svenska lantbrukarna med egentillverkade produkter. Det som började i liten skala på familjenivå är idag ett modernt och medvetet företag med försäljning av varor över hela norden. Vi är sedan 2003 en del i en koncern tillsammans med finska Pellon Group Oy som verkar inom samma bransch.
Vårt huvudkontor, vår fabrik och våra lager ligger i södra Östergötland nära gränsen till Småland (Rydsnäs inom Ydre kommun). Företaget har idag 50 anställda varav de flesta är placerade på huvudkontoret.

Publiceringsdatum
2013-02-26

Dina arbetsuppgifter
Här söker vi dig som har erfarenhet av ett kvalificerat ekonomarbete. Vi tror att du har erfarenhet från organisation eller företag där du har haft ett helhetsansvar för ekonomihantering.

Tjänsten innefattar ett övergripande samordningsansvar när det gäller ekonomiprocesser och utveckling av denna. Uppgifterna är av såväl övergripande som operativ karaktär och innefattar ansvar för ekonomiprocesser och system för finansiell kvalitetssäkring och avtals efterlevnad. Du förväntas utveckla riktlinjer och system för ekonomi- och budgethantering samt arbeta med löpande uppföljningar av verksamhet. Andra uppgifter är att upprätta årsbokslut och årsredovisning och budget samt finansieringsfrågor. Även deklarationer och inbetalning av skatter, likviditetsplanering samt analyser och ekonomiska rapporter ingår i uppgifterna.

Profil
Krav på utbildning, kunskaper och erfarenheter

För denna tjänst fodras att du har relevant ekonomisk utbildning. Vi förutsätter att du har flera års erfarenhet av budget- och redovisningsarbete samt god kunskap om ekonomiska stödsystem, riskhantering samt avtals- och upphandlingsfrågor. Arbetet kräver dessutom kunskap i skatterättsliga frågor samt god administrativ kompetens och god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper samt att du har teamkänsla som kommer vara en viktig del av företagets fortsatta utveckling.

Vårt företag
Monticokoncernen erbjuder tjänster inom personal- och kompetensförsörjning såsom bemanning, rekrytering, HR-konsultation, strategisk kompetensförsörjning, utbildning, jobbcoachning samt omställningsarbete. Vår expansiva koncern har idag cirka 600 anställda och omsätter cirka 400 miljoner SEK. Huvudkontoret finns i Tranås och övriga kontor finns i Borås, Eksjö, Eskilstuna, Falkenberg, Gislaved, Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Hässleholm, Jönköping, Kalmar, Karlskrona, Karlstad, Klippan, Kristianstad, Ljungby, Lund, Malmö, Mjölby, Motala, Norrköping, Nyköping, Nässjö, Olofström, Oskarshamn, Simrishamn, Vetlanda, Vimmerby, Värnamo, Västervik, Växjö och Ängelholm.

Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Sista ansökningsdatum är den 12 mars, men då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-12
Ange följande referens när du ansöker: 1305
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Wissinger Sparv 0380-57 67 28 lena.wissingersparv@montico.se

Företag
Montico HR Partner AB

Adress
Montico HR Partner AB
BOX 416
57325 Tranås

Jobbnummer
1478636

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Montico HR Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Montico HR Partner AB: