Ekonom - reskontraansvarig

Gävle kommun / Redovisningsekonomjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun i Gävle

Gävles 96 000 invånare bor vid havet, strax norr om Stockholm, där väg, järnväg och hamn möts. Näringslivet är varierat där Gevalia och Mackmyra svensk whisky är några av regionens varumärken. Högskolan i Gävle erbjuder sina 13 500 studenter över 40 utbildningsprogram.

Gävle kommun är regionens största arbetsgivare med 7000 anställda och sex miljarder i omsättning. Verksamheten är bred och omfattar allt från skola, omsorg och kultur till väghållning, miljöfrågor och turism. Vi arbetar utifrån en gemensam värdegrund med bemötande, samarbete och kvalitet i fokus.
Välkommen ombord!

Kommunledningskontoret arbetar direkt under kommunstyrelsen. I uppdraget ingår att samordna arbetet mellan kommunens olika förvaltningar och bolag samt ansvara för det övergripande strategiska utvecklingsarbetet i kommunen.

Tjänsten är placerad på Ekonomiavdelningen som är en av kommunledningskontorets sju avdelningar. Verksamheten omfattar ekonomisk styrning, ledning, uppföljning, inköps- och fastighetsstrategiska frågor. Antalet anställda inom ekonomiavdelningen är 25 personer.

Vi erbjuder en tjänst där du får använda dina samlade erfarenheter inom ekonomi i en kommun under stark utveckling.

Publiceringsdatum
2013-02-20

Arbetsuppgifter
Som Ekonom - reskontraansvarig hos oss kommer huvudsakligen att arbeta operativt med främst leverantörsreskontraprocessen samt att stödja arbetet med kundreskontraprocessen.
Det innebär en mycket omfattande användaradministration för omkring 1200 personer.

Kvalifikationer
Du ska ha akademisk examen inom redovisning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig inom relevant område.

Du ska även ha flerårig dokumenterad erfarenhet och kunskap av arbete inom redovisning och främst arbete med leverantörsreskontra, kundreskontra och samt avstämningar.

Tidigare erfarenhet av redovisningsarbete i en stor organisation med många olika verksamheter ser vi som meriterande liksom goda datakunskaper så som att hantera olika ekonomisystem. Kunskap och erfarenhet av MS Office-paketet är ett krav.

Arbetet kräver även att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Då arbetet medför regelbundna interna och externa kontakter är det viktigt att du är kommunikativ, har en god samarbetsförmåga kombinerat med en utvecklad servicekänsla. Som person är du noggrann, analytisk med en förmåga att utveckla nya lösningar.

Du ska även ha god förståelse för arbete inom politiskt styrda organisationer.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-10
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: KLK 03/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingrid Belfrage, Redovisningschef 026-17 80 53

Facklig kontakt
Margareta Söderström Vision (tidigare SKTF) 026 -17 80 67 margareta.soderstrom@gavle.se
Karin Jansson SACO/Civilekonomerna 026-17 80 47 karin.x.jansson@gavle.se

Företag
Gävle kommun

Adress
Gävle kommun
Stadshuset
80184 Gävle

Jobbnummer
1472384

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun: