E-handelscontroller till Inköpskontoret
Luleå kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Luleå kommun i Luleå -
Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.
Vi söker nu en e-handelscontroller som leder utvecklingen av en digital inköpsprocess som är bättre än Sverige! Du jobbar tillsammans med våra leverantörer för att utmana, inspirera och coacha organisationen till ständig förbättring i inköpsprocessen.
Inköpskontoret växer och utökar kontoret med flera tjänster. Vi är snart 17 medarbetare fördelade i två enheter och en stabsfunktion. Vi jobbar strategiskt för en enkel och hållbar inköpsprocess.
2021 ska minst 80% av våra inköp göras digitalt! Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
På Inköpskontoret jobbar vi teambaserat vilket innebär att du ingår i ett team som leds av en enhetschef där flera upphandlare, en inköpssamordnare och en avtalscontroller ingår. Vi har också expertfunktioner inom juridik, logistik och hållbarhetsfrågor på kontoret.
Vi jobbar aktivt med ständiga förbättringar, vilket betyder att det finns goda möjligheter för oss alla att påverka metoder och arbetssätt. Vi förväntar oss att också du vill arbeta proaktivt och fortsätta verka för kontinuerliga förbättringar tillsammans med oss.
Vad innebär arbetet som e-handelscontroller?
Du kommer i första hand att leda utvecklingen av e-handel som syftar till att stärka kommunens inköpsverksamhet. Inom kommunen finns ett e-handelssystem som används av alla verksamheter. Vi skickar årligen cirka 40 000 elektroniska order, vårt mål är att det ska öka väsentligt de närmaste åren.
Ditt övergripande ansvar blir att säkerställa att e-handelssystemet fungerar och utvecklas över tid. Genom samarbete, analys och problemlösning ser du över processer, arbetssätt och rutiner för e-handel - i syfte att utveckla och identifiera förbättringsmöjligheter.
Arbetet innebär även löpande kontakter med systemleverantören samt kommunens leverantörer och anbudsgivare. Det blir också din uppgift att utbilda beställare och supportfunktioner som använder e-handelssystemet.
Du kommer att vara med tidigt i upphandlingsprocesserna för att säkerställa framtida beställningsförfaranden. Du kommer arbeta nära våra avtalscontrollers vad gäller implementering av nya avtal samt uppföljning och utveckling av dem under hela avtalsperioden. Du kommer också att arbeta med vår inköpssamordnare som arbetar med verksamhetsutveckling och stöd till förvaltningarna.
Arbetet är varierande och innebär möjligheter att påverka och utveckla verksamhetsområdet. Vi kan erbjuda en engagerad, medskapande och positiv arbetsmiljö.
Vem är det vi letar efter?
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning inriktning inköp, ekonomi och/eller IT, alternativt motsvarande erfarenheter förvärvade på annat sätt.
Du har tidigare arbetslivserfarenhet och för att lyckas i rollen är det viktigt att ha kunskaper inom både ekonomi och IT. Vi ser gärna att du ansvarat för att driva förändringsarbeten i en större organisation.
Det är meriterande om du har erfarenhet av områden som e-handel, digitalisering, projektledning, försäljning och/eller att arbeta med system (här används systemet Raindance för inköp) samt kommunal verksamhet. Du är van vid att jobba både på egen hand och i team, din samarbetsförmåga och talang för att skapa goda relationer är av stor vikt.
Mer information
Tjänsten är på heltid och kan tillträdas enligt överenskommelse.
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Ansök innan: 6 januari, 2019
Rekryteringskonsult: Ingela Skoog, Experis, 0920-24 70 65.
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund; Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet OCH deltid som en möjlighet.
Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.
Tips!
Följ oss på Facebook: Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på: lulea.se/ledigajobb
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2018-12-11ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-01
Ange följande referens när du ansöker: 42420d8c-82ef-
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngela Skoog
Ingela.Skoog@se.experis.com +46708534432
FöretagLuleå Kommun
AdressLuleå Kommun
97185
97185 2580
KontorsadressStadshuset, Rådstugatan 11
Jobbnummer 4504072
Observera att sista ansökningsdag har passerat.