Dynamiskt detaljhandelsbolag söker Ekonomiassistent
Venue Retail Group AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Venue Retail Group AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige **** Servicekontoret ****
Venue Retails servicekontor är beläget på Ringvägen 100 vid Skanstull i Stockholm. På kontoret arbetar idag 52 medarbetare inom funktionerna inköp, marknad, logistik, HR, IT, ekonomi & försäljning. Alla medarbetare sitter tillsammans på ett plan i öppna lokaler. Samtliga funktioner inom servicekontoret har som främsta uppgift att säkerställa att våra butiker får det stöd som de behöver i sitt dagliga operativa arbete för att kunna erbjuda ett förstaklassigt sortiment såväl som service.
Till vår ekonomiavdelning på huvudkontoret söker vi nu en ekonomiassistent!
Vi söker dig som har några års erfarenhet av ekonomiarbete och nu vill ta chansen att jobba inom den spännande och attraktiva detaljhandelsbranschen.
Du kommer att arbeta som ekonomiassistet på vår ekonomiavdelning vilket innebär att du är delaktig i hela den ekonomiska processen i företaget. Du kommer i första hand att arbeta med koncernens kundreskontra, vilket innebär fakturering, kravhantering och uppföljning av kundinbetalningar.
Andra förekommande arbetsuppgifter är:
• Leverantörsfakturahantering, elektronisk
• Löpande redovisning
• Assistera vid månads- och årsbokslut
Då vi har butiker i både Sverige och Norge hanterar avdelningen också norsk ekonomiadministration, vilket innebär kontakter med våra norska kollegor. Det är därför viktigt att du känner dig bekväm med att läsa och förstå norska.
Vi använder oss av ekonomisystemet Dynamics Ax2009.
Vem vi söker
Vi ser gärna att du är gymnasieekonom eller motsvarande och har ett par års erfarenhet av liknande arbete. Vi ser helst att du har mycket goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel. Det är en fördel om du har arbetat med Dynamics Ax2009. Det är även meriterande om du har erfarenhet av elektronisk leverantörsfakturahantering.
Som person är du serviceinriktad och ser kundfokus som en lika viktig som naturlig del i ditt arbete. Du är en noggrann och har sinne för siffror och detaljer. Du är prestigelös och inte rädd för att be dina kollegor om hjälp när du är osäker. Du trivs lika bra med att samarbeta med andra som att arbeta självständigt. Du är en glad person som ger positiv energi till dina kollegor och tycker att det är viktigt med trevlig stämning på jobbet.
Vad du får
Det här är en spännande chans för dig att få arbeta i en positiv företagskultur som präglas av mycket personligt engagemang. Vi är en koncern med högt i tak och korta beslutsvägar. Stämningen är prestigelös och kundfokus är ett genomgående tema inom alla delar av koncernen. För rätt person finns goda möjligheter till utveckling.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde är snarast möjligt, dock senast 1 maj 2012.
Kontaktuppgifter och ansökan
Ansök genom att registrera dig på vår hemsida, samt bifoga personligt brev och CV. Sista ansökningsdag är 23 mars. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Publiceringsdatum2012-02-23Arbetstider och omfattningHeltid/tillsvidare
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-24
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJosefin Billborn, +46 850899200
FöretagVenue Retail Group AB
AdressVenue Retail Group AB
Box 4011
10261 Stockholm
Jobbnummer 1167201
Observera att sista ansökningsdag har passerat.